Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğretmenin, meslektaşlarına, öğrencilerine, aile ve topluma yönelik etik anlayışını kazanmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders, mesleki uygulamalar ve performansa yönelik etik anlayışını kapsamaktadır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Çakıroğlu D., Başpınar Ö.N. Meslek Etiği, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2011.
- Ergün, M., Karabacak, N., Korkmaz, İ., Küçük, M., Öğretmenliğin Mesleki Değerleri ve Etik, Anı Yayıncılık, Ankara, 2018
- Ekici, K.M., Meslek Etiği, Pegem Yayıncılık, Ankara, 2017.
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Öğretmen Etiği dersi, aşağıdaki MEB Mesleki Yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir.
A1.5. Milli ve manevi değerlerin alanına yansımalarını yorumlar.
A2.6. Alanının öğretiminde milli ve manevi değerlerden nasıl yararlanacağına karar verir.
A3.5. Eğitim paydaşlarının hak ve sorumluluklarını ayırt eder.
B1.4. Öğretim sürecini planlarken milli ve manevi değerleri dikkate alır.
B2.7. Öğrencilerin milli ve manevi değerleri içselleştirmesine katkıda bulunacak öğrenme ortamları oluşturur.
B3.12. Sınıfta istenmeyen davranış ve durumlarla etkin ve yapıcı bir şekilde baş eder.
B4.3. Ölçme ve değerlendirmeyi objektif ve adil olarak yapar.
C1.1. Çocuk ve insan haklarını gözetir.
C1.3. Öğrencilerin milli ve manevi değerlere saygılı, evrensel değerlere açık bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunur.
C2.4. Tutum ve davranışlarıyla öğrencilere rol-model olur.
C4.6. Mesleki etik ilkelere uyarak mesleki ve bağlılık ve saygınlığını korur.
TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanı İletişim ve Sosyal Yetkinlik ve Alana Özgü Yetkinlik altında yer alan aşağıdaki yeterliliklerle ilgilidir:
•Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve bu gelişmeleri izler.
•Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
•Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
•Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap ve grup çalışması yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır.
Ölçme ve değerlendirme:
Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yılsonu sınavlarının yanısıra dönem içindeki ödev ve ders içi etkinliklere katılım dikkate alınmaktadır. Ödev olarak, ders konularının uygulanmasına yönelik çalışmalar ödev olarak verilir (Alanları ile ilgili seçtiği bir etik sorunun eğitim alanında uygulama örneklerinin bulunup tartışılması, etik ilkeleri ile uygulamadaki öğretmenlik mesleği arasında bağlantı kurulması, etik ilkelerin dayandığı felsefelerin analizi, vb.).
|