Dersin Amacı | Evrim dersi öğrencilere evrimsel süreçler ve evrimsel tarih hakkında temel ilkeler ve olguları kavratmayı ve öğrencilerin evrimsel bilimde kullanılan kavramları ve hipotezlerin sınanma yollarını öğrenmelerini amaçlamaktadır |
Dersin İçeriği | Evrim teorisi, evrimsel düşünce tarihine bakış, yerkürede canlılığın oluşumu ve tarihi, evrimi destekleyen kanıtlar, evrimsel değişimin mekanizmaları, evrim modelleri, evrimsel coğrafya, çeşitlilik, kalıtsal çeşitliliğin kökeni, biyoçeşitliliğin evrimi, doğal seçilim ve adaptasyon, tür kavramı ve türleşme mekanizmaları, insanın evrimi, mikroevrim, makroevrim, genlerin ve genomların evrimi, evrim ve gelişme, fen ve teknoloji programında evrim |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Futuyma, D. J. (2005). Evolution. Sinauer Associates, Inc., Sunderland, MA.
- Evrim, Zafer Bahçeci, Anı yayıncılık, 2015
- Biyoloji Tarihi ve Evrim, Prof. Dr. Hüseyin Arıkan, Prof. Dr. Dinçer Ayaz, Umuttepe Yayınları, 2015
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Evrim dersi, MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile olarak şu maddeler ile ilişkilidir: •A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. •A2.Alan Eğitimi Bilgisi Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. •A3. Mevzuat Bilgisi Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuata uygun davranır. •B2. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. •C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: • Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. • Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. •Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Evrim dersinde, sunuş yoluyla anlatım, uygulama tabanlı deney yoluyla öğretim, soru cevap tekniği ve beyin fırtınası teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme kısmı ise, ara sınav ve final sınavı ile yapılmaktadır. |