Dersin Amacı | Ogrencilerin bilimin dogasini, tarihini ve felsefesini anlamalari, ve bu kavramlari fen egitiminde nasil kullanacaklarini ayni zamanda konu ile alakali ders plani yapmayi ogrenmeleri amaclanmaktadir. |
Dersin İçeriği | Dersin icerigi bilimin tanımı, amaçları, özellikleri, gelişimi ve geçirdiği evreler; bilim Tarihi, bilim felsefesi, felsefi akımlar ve bilimin gelişimine etkisi, buluşların tarihi;epistemoloji, ontoloji: bilimsel kavramların doğası, bilimsel bilgi ve özellikleri, bilimsel yöntem, bilimsel düşünce, bilimsel sorgulama ve bilim ve toplum konularindan olusmaktadir |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - 1.Tepdemir, H. G. & Unat, Y. (2008). Bilim Tarihi. Pegem Yayıncılık, Ankara
2.Sönmez, V. (2008). Eğitim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara
3.Sönmez, V. (2008). Bilim Felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara
4. Chambers, A. (2007). Bilim Dedikleri. (Çev. Hüsamettin Arslan) Vadi Yayınları, Ankara
5. Westfall, R. S. (1977). Modern Bilimin Oluşumu (Çev. İsmail Hakkı Duru) Tübitak Yayınları, Ankara.
6.Özlem, D. (1996). Felsefe ve Doğa Bilimleri. İnkılap Kitapevi, İstanbul
7.Yıldırım, C. (2002). Bilimin Öncüleri. Tübitak Yayınları, Ankara.
8.Harre, R. (1980). Büyük Bilimsel Deneyler (Çev. Sinan Kılıç). Tübitak Yayınları, Ankara.
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri ile ilişkilidir: •A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. •A2.Alan Eğitimi Bilgisi Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. •A3. Mevzuat Bilgisi Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuata uygun davranır. •B2. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. •C3. İletişim ve İşbirliği: Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile etkili iletişim ve işbirliği kurar. Bu ders, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)'ne göre aşağıdaki yeterlilikler ile ilişkilidir: •Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. •Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. •Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Bu derste, düz anlatım, beyin fırtınası, aktif öğrenme öğretim yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve final sınavı uygulanmaktadır |