Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İlköğretimde Kaynaştırma | SNF4022 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Seçmeli @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Muhammet Fatih Doğan |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
Asistan(lar)ı | Muhammet Fatih Doğan |
Dersin Amacı | Sınıf öğretmeni adaylarına kaynaştırma eğitiminin temel ilkeleri hakkında bilgi vererek, kaynaştırmaya ihtiyaç duyan çocukların tanısı, bu çocukların özellikleri ve kaynaştırma öğrencilerinin normal sınıflara uyum sağlamaları için programlarının içeriği ve işlevleri hakkında öğretmen adaylarının yeterliliklerini geliştirmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Kaynaştırmanın tanımı ve temel ilkeleri; kaynaştırma öğrencilerinin özellikleri; kaynaştırma öğrencilerinin sınıftaki durumları, diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları; kaynaştırma uygulamalarında öğretim programları, programın amaçları ve uygulanması; kaynaştırma programının bireyselleştirilmiş eğitim programları ile desteklenmesi; kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler; yarı zamanlı ve tam zamanlı kaynaştırma uygulamaları ve değerlendirme. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, kaynaştırma eğitimini tanımlayabileceklerdir
- Öğrenciler, kaynaştırmanın gerekliğini açıklayabileceklerdir
- Öğrenciler, kaynaştırma öğrencilerinin özelliklerini tanımlayabileceklerdir
- Öğrenciler, kaynaştırma öğretim programlarını inceleyerek, içeriğini kavrayabileceklerdir
- Öğrenciler, kaynaştırma eğitiminde velinin rolü hakkında bilgi edinecektir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar, tarihçe ve ilkeler. | İlgili kaynak |
2 | Kaynaştırma destek özel eğitim hizmetleri. | İlgili kaynak |
3 | Kaynaştırma eğitiminde karşılaşılacak güçlükler. | İlgili kaynak |
4 | Özel gereksinimli olduğu düşünülen çocuğun değerlendirilmesi. | İlgili kaynak |
5 | Bireyselleştirilmiş eğitim programlarına temeller hazırlama. | İlgili kaynak |
6 | Öğrencinin eğitsel performansının belirlenmesi. | İlgili kaynak |
7 | Bireysel performansa dayalı olarak amaçlara karar verme. | İlgili kaynak |
8 | Arasınav | İlgili kaynak |
9 | Tüm hizmet planının oluşturulması. | İlgili kaynak |
10 | Öğretim uyarlamaları. | İlgili kaynak |
11 | Sınıfta davranış kontrolü. | İlgili kaynak |
12 | Ara sınav 2 | İlgili kaynak |
13 | Sosyal kabulün artırılmasına etki eden faktörler ve sosyal kabulün artırılması. | İlgili kaynak |
14 | Kaynaştırma uygulamalarında başarının değerlendirilmesi. | İlgili kaynak |
15 | Kaynaştırma uygulamalarında aile katılımının artırılması. | İlgili kaynak |
16 | Dönem sonu sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 20 |
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 6 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 7 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|