Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Analitik Geometri I | IMO3021 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hülya Kadıoğlu |
Dersi Veren(ler) | Hasan Ünal |
Asistan(lar)ı | Muhammet Şahal |
Dersin Amacı | Koordinat sistemlerini tanıtmak. Düzlemde ve üç boyutlu uzayda nokta, vektörler ve doğrularla ilgili temel kavramları kavratmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Düzlem analitik geometride nokta ve doğru ilişkisi, düzlemde vektörler, doğru ve temel problemler, çember ve temel problemler, elips ve temel problemler, hiperbol ve temel problemler, parabol ve temel problemler. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıdaki MEB Ölçme ve Değerlendirme Mesleki Beceri yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir. • Alanı ile ilgili konu ve kavramları analiz eder. • Alanındaki temel kuram ve yaklaşımların alanına yansımalarını yorumlar. • Alanı ile ilgili temel bilgi ve veri kaynaklarını sınıflandırır. • Alanına ilişkin temel araştırma yöntem ve tekniklerini sınıflandırır. • TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanı Kuramsal ve Olgusal Bilgi altında yer alan • Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. • Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap ve işbirlikli öğrenme yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavları dikkate alınmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci düzlem analitik geometride nokta ve doğru kavramlarını tanımlayabilir.
- Öğrenci düzlemde nokta ve doğru arasındaki ilişkileri açıklayabilir.
- Öğrenci farklı koordinat sistemleri arasındaki ilişkileri açıklayabilir.
- Öğrenci farklı koordinat sistemlerinde geçişli bir şekilde uygulamalar yapar.
- Öğrenci düzlemde vektörleri tanımlayabilir.
- Öğrenci düzlemde dönme dönüşümünü açıklar ve uygular.
- Öğrenci üç boyutlu uzayda vektörleri tanımlar.
- Öğrenci üç boyutlu uzayda nokta, doğru, düzlem kavramlarını tanımlar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Koordinat sistemleri, dik koordinat sistemi ve uygulamaları | Ders Kitabı (Bölüm 2) |
2 | Küresel koordinat sistemi ve uygulamaları | Ders Kitabı (Bölüm 2) |
3 | Düzlemde vektörler | Ders Kitabı (Bölüm 2) |
4 | Düzlemde doğrular | Ders Kitabı (Bölüm 1) |
5 | Doğru denkleminin kartezyen formu, noktanın doğruya uzaklığı | Ders Kitabı (Bölüm 1) |
6 | Düzlemde Koordinat Dönüşümleri | Ders Kitabı (Bölüm 3) |
7 | Düzlemde Koordinat Dönüşümleri | Ders Kitabı (Bölüm 3) |
8 | Vize | NA |
9 | Dönme dönüşümü | Ders Kitabı (Bölüm 3) |
10 | Dönme dönüşümü | Ders Kitabı (Bölüm 3) |
11 | Üç boyutlu uzayda vektörler | Ders Kitabı (Bölüm 4) |
12 | Vektörel çarpım | Ders Kitabı (Bölüm 4) |
13 | Karma çarpım | Ders Kitabı (Bölüm 4) |
14 | İki doğrunun paralelliği, dikliği, iki doğru arasındaki açı | Ders Kitabı (Bölüm 4) |
15 | Üç boyutlu uzayda düzlem, noktanın düzleme uzaklığı | Ders Kitabı (Bölüm 4) |
16 | Final Sınavı | N/A |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 5 | 10 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 5 | 3 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|