| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Analitik Geometri I | IMO3021 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Hülya Kadıoğlu |
| Dersi Veren(ler) | Hasan Ünal |
| Asistan(lar)ı | Muhammet Şahal |
| Dersin Amacı | Koordinat sistemlerini tanıtmak. Düzlemde ve üç boyutlu uzayda nokta, vektörler ve doğrularla ilgili temel kavramları kavratmak. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Düzlem analitik geometride nokta ve doğru ilişkisi, düzlemde vektörler, doğru ve temel problemler, çember ve temel problemler, elips ve temel problemler, hiperbol ve temel problemler, parabol ve temel problemler. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıdaki MEB Ölçme ve Değerlendirme Mesleki Beceri yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir. • Alanı ile ilgili konu ve kavramları analiz eder. • Alanındaki temel kuram ve yaklaşımların alanına yansımalarını yorumlar. • Alanı ile ilgili temel bilgi ve veri kaynaklarını sınıflandırır. • Alanına ilişkin temel araştırma yöntem ve tekniklerini sınıflandırır. • TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanı Kuramsal ve Olgusal Bilgi altında yer alan • Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. • Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Bilişsel ve Uygulamalı Beceriler aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir. Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap ve işbirlikli öğrenme yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavları dikkate alınmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci düzlem analitik geometride nokta ve doğru kavramlarını tanımlayabilir.
- Öğrenci düzlemde nokta ve doğru arasındaki ilişkileri açıklayabilir.
- Öğrenci farklı koordinat sistemleri arasındaki ilişkileri açıklayabilir.
- Öğrenci farklı koordinat sistemlerinde geçişli bir şekilde uygulamalar yapar.
- Öğrenci düzlemde vektörleri tanımlayabilir.
- Öğrenci düzlemde dönme dönüşümünü açıklar ve uygular.
- Öğrenci üç boyutlu uzayda vektörleri tanımlar.
- Öğrenci üç boyutlu uzayda nokta, doğru, düzlem kavramlarını tanımlar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Koordinat sistemleri, dik koordinat sistemi ve uygulamaları | Ders Kitabı (Bölüm 2) |
| 2 | Küresel koordinat sistemi ve uygulamaları | Ders Kitabı (Bölüm 2) |
| 3 | Düzlemde vektörler | Ders Kitabı (Bölüm 2) |
| 4 | Düzlemde doğrular | Ders Kitabı (Bölüm 1) |
| 5 | Doğru denkleminin kartezyen formu, noktanın doğruya uzaklığı | Ders Kitabı (Bölüm 1) |
| 6 | Düzlemde Koordinat Dönüşümleri | Ders Kitabı (Bölüm 3) |
| 7 | Düzlemde Koordinat Dönüşümleri | Ders Kitabı (Bölüm 3) |
| 8 | Vize | NA |
| 9 | Dönme dönüşümü | Ders Kitabı (Bölüm 3) |
| 10 | Dönme dönüşümü | Ders Kitabı (Bölüm 3) |
| 11 | Üç boyutlu uzayda vektörler | Ders Kitabı (Bölüm 4) |
| 12 | Vektörel çarpım | Ders Kitabı (Bölüm 4) |
| 13 | Karma çarpım | Ders Kitabı (Bölüm 4) |
| 14 | İki doğrunun paralelliği, dikliği, iki doğru arasındaki açı | Ders Kitabı (Bölüm 4) |
| 15 | Üç boyutlu uzayda düzlem, noktanın düzleme uzaklığı | Ders Kitabı (Bölüm 4) |
| 16 | Final Sınavı | N/A |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 5 | 10 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 60 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 5 | 3 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|