Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bilim Tarihi | IMO3051 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Bahar UYAR DÜLDÜL |
Dersi Veren(ler) | Hasan Ünal |
Asistan(lar)ı | Zehra Taşpınar |
Dersin Amacı | Bilimleri sınıflamayı, bilimin özünü öğrenmek; bilimin İlkçağ’dan günümüze kadar kaydettiği gelişimin izini sürmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | İyonya-Helen, İslam-Türk (Arap, Horasan, Selçuk, Endülüs, Osmanlı) dönemlerinde bilim. Bu dönemlerde ve Rönesanstan bu yana “batıda” Astronomi, Matematik, Fizik, Tıp, Biyoloji vb. bilim dallarının gelişmesi. 20. yüzyıl bilim ve teknoloji devrimleri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler bilimin ilk ve Ortaçağ’daki gelişimini açıklayabilir.
- Öğrenciler modern bilimin kuruluşunu ve gelişimini açıklayabilir.
- Öğrenciler alternatif bilim anlayışlarını açıklayabilir.
- Öğrenciler yaratıcı ve eleştirel düşünebilir.
- Öğrenciler bilimlerin birbirlerinden nasıl etkilendiklerini açıklayabilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimin doğasını/özünü açıklama. | Ders Kitabı 1 (Giriş ) |
2 | Bilimleri doğa bilimleri, insan bilimleri ve toplum bilimleri olarak ayırıp sınıflama. | Ders Kitabı 1 (Giriş ) |
3 | Pozitivist bilim anlayışını tanıma. | Ders Kitabı 1 (Giriş ) |
4 | Mısır ve Mezopotamya’da Bilim. | Ders Kitabı 1 (1. Kısım ) |
5 | Mısır ve Mezopotamya’da Bilim. | Ders Kitabı 1 (1. Kısım) |
6 | Antik Yunan’da Bilim. Helenik dönemde felsefe, tıp ve matematik | Ders Kitabı 1 (1. Kısım ) |
7 | Antik Yunan’da Bilim. Helenik dönemde felsefe, tıp ve matematik. | Ders Kitabı 1 (1. Kısım ) |
8 | Vize | NA |
9 | Ortaçağ’da Bilim/Hristiyan Avrupa’da Bilim. | Ders Kitabı 1 (1. Kısım ) |
10 | Ortaçağ’da Bilim/Hristiyan Avrupa’da Bilim. | Ders Kitabı 1 (1. Kısım ) |
11 | İslam Dünyasında Bilim: Astronomi, Fizik, Tıp ve Matematiğin Gelişimi | Ders Kitabı 1 (2. Kısım ) |
12 | İslam Dünyasında Bilim: Astronomi, Fizik, Tıp ve Matematiğin Gelişimi | Ders Kitabı 1 (2. Kısım ) |
13 | Modern Bilimin Doğuşu. Bilimsel Devrimin ilk ve İkinci Evreleri | Ders Kitabı 1 (3. Kısım ) |
14 | On dokuzuncu yüzyılda bilim: Modern Bilim ve Teknoloji | Ders Kitabı 1 (3. Kısım ) |
15 | On dokuzuncu yüzyılda bilim: Modern Bilim ve Teknoloji | Ders Kitabı 1 (3. Kısım ) |
16 | Final Sınavı | N/A |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 2 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|