| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilim Tarihi | IMO3051 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Bahar UYAR DÜLDÜL |
| Dersi Veren(ler) | Hasan Ünal |
| Asistan(lar)ı | Zehra Taşpınar |
| Dersin Amacı | Bilimleri sınıflamayı, bilimin özünü öğrenmek; bilimin İlkçağ’dan günümüze kadar kaydettiği gelişimin izini sürmek. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | İyonya-Helen, İslam-Türk (Arap, Horasan, Selçuk, Endülüs, Osmanlı) dönemlerinde bilim. Bu dönemlerde ve Rönesanstan bu yana “batıda” Astronomi, Matematik, Fizik, Tıp, Biyoloji vb. bilim dallarının gelişmesi. 20. yüzyıl bilim ve teknoloji devrimleri |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler bilimin ilk ve Ortaçağ’daki gelişimini açıklayabilir.
- Öğrenciler modern bilimin kuruluşunu ve gelişimini açıklayabilir.
- Öğrenciler alternatif bilim anlayışlarını açıklayabilir.
- Öğrenciler yaratıcı ve eleştirel düşünebilir.
- Öğrenciler bilimlerin birbirlerinden nasıl etkilendiklerini açıklayabilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilimin doğasını/özünü açıklama. | Ders Kitabı 1 (Giriş ) |
| 2 | Bilimleri doğa bilimleri, insan bilimleri ve toplum bilimleri olarak ayırıp sınıflama. | Ders Kitabı 1 (Giriş ) |
| 3 | Pozitivist bilim anlayışını tanıma. | Ders Kitabı 1 (Giriş ) |
| 4 | Mısır ve Mezopotamya’da Bilim. | Ders Kitabı 1 (1. Kısım ) |
| 5 | Mısır ve Mezopotamya’da Bilim. | Ders Kitabı 1 (1. Kısım) |
| 6 | Antik Yunan’da Bilim. Helenik dönemde felsefe, tıp ve matematik | Ders Kitabı 1 (1. Kısım ) |
| 7 | Antik Yunan’da Bilim. Helenik dönemde felsefe, tıp ve matematik. | Ders Kitabı 1 (1. Kısım ) |
| 8 | Vize | NA |
| 9 | Ortaçağ’da Bilim/Hristiyan Avrupa’da Bilim. | Ders Kitabı 1 (1. Kısım ) |
| 10 | Ortaçağ’da Bilim/Hristiyan Avrupa’da Bilim. | Ders Kitabı 1 (1. Kısım ) |
| 11 | İslam Dünyasında Bilim: Astronomi, Fizik, Tıp ve Matematiğin Gelişimi | Ders Kitabı 1 (2. Kısım ) |
| 12 | İslam Dünyasında Bilim: Astronomi, Fizik, Tıp ve Matematiğin Gelişimi | Ders Kitabı 1 (2. Kısım ) |
| 13 | Modern Bilimin Doğuşu. Bilimsel Devrimin ilk ve İkinci Evreleri | Ders Kitabı 1 (3. Kısım ) |
| 14 | On dokuzuncu yüzyılda bilim: Modern Bilim ve Teknoloji | Ders Kitabı 1 (3. Kısım ) |
| 15 | On dokuzuncu yüzyılda bilim: Modern Bilim ve Teknoloji | Ders Kitabı 1 (3. Kısım ) |
| 16 | Final Sınavı | N/A |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 10 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 50 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 2 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|