Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Özel Öğretim Yöntemleri IIIMO320234220
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik Birimİlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı
Dersin KoordinatörüHasan Ünal
Dersi Veren(ler)Hasan Ünal
Asistan(lar)ıZehra Taşpınar
Dersin AmacıEtkili bir matematik öğretimi için alana özel öğretim yöntemlerinin öğretmen adayları tarafından kavranmasını ve benimsenmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiProblem ve problem çözme nedir? Problem çözmenin önemi, problemlerin sınıflandırılması, problem çözme öğretiminin amaçları ve problem çözme süreci; dört işlem problemlerinin çözümünün öğretimi, sıradışı problemleri çözme stratejileri. Doğal sayılar ve doğal sayılarda işlemler, kesirler ve öğretimi, ölçüler ve öğretimi, veri işleme, geometri öğretimi. Ders planı hazırlama, sunma ve değerlendirme.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Altun, M. 2001; Matematik Öğretimi (İlköğretim İkinci Kademede (6,7,8. Sınıflarda), Aktüel yayınları, Bursa
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Matematik öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramları bilme
  2. Genel öğretim yöntem ve tekniklerini matematik konu alanına uygulama
  3. Matematiğe özel öğretim yöntem ve teknikleri açıklayabilme
  4. Matematiğe özel öğretim yöntem ve teknikleri ile ilgili uygulamaları yapma
  5. Matematikte farklı konuların (sayılar, kesirler, geometri) öğretimine yönelik önerilerde bulunma
  6. Matematik Öğretimi derslerinde kullanabilecekleri örnek etkinlikler ve uygulamalar hazırlayabilme

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Problem çözmenin önemi, problemlerin sınıflandırılmasıDers Kitabı (Bölüm 5)
2problem çözme öğretiminin amaçları ve problem çözme süreciDers Kitabı (Bölüm 5)
3Cebir öğrenme alanı ile ilgili öğretim etkinlikleriDers Kitabı (Bölüm 2)
4Cebir öğrenme alanı ile ilgili öğretim etkinlikleriDers Kitabı (Bölüm 2)
5Geometri öğrenme alanı öğretim etkinlikleriDers Kitabı (Bölüm 2)
6Geometri öğrenme alanı öğretim etkinlikleriDers Kitabı (Bölüm 2)
7Ölçme öğrenme alanı öğretim etkinlikleriDers Kitabı (Bölüm 3)
8Ara SınavN/A
9Ölçme öğrenme alanı öğretim etkinlikleriDers Kitabı (Bölüm 3)
10Olasılık ve istatistik öğrenme alanı öğretim EtkinlikleriDers Kitabı (Bölüm 4)
11Olasılık ve istatistik öğrenme alanı öğretim EtkinlikleriDers Kitabı (Bölüm 4)
12Olasılık ve istatistik öğrenme alanı öğretim EtkinlikleriDers Kitabı (Bölüm 4)
13Hazırlanan ödevlerin analiziN/A
14Hazırlanan ödevlerin analiziN/A
15Öz Akran DeğerlendirmeN/A
16Final SınavıN/A

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama1610
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev450
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop440
Ara Sınavlar
Final
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati162
Laboratuar
Uygulama162
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması162
Derse Özgü Staj
Ödev43
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer44
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok