Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Özel Öğretim Yöntemleri II | IMO3202 | 3 | 4 | 2 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hasan Ünal |
Dersi Veren(ler) | Hasan Ünal |
Asistan(lar)ı | Zehra Taşpınar |
Dersin Amacı | Etkili bir matematik öğretimi için alana özel öğretim yöntemlerinin öğretmen adayları tarafından kavranmasını ve benimsenmesini sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Problem ve problem çözme nedir? Problem çözmenin önemi, problemlerin sınıflandırılması, problem çözme öğretiminin amaçları ve problem çözme süreci; dört işlem problemlerinin çözümünün öğretimi, sıradışı problemleri çözme stratejileri. Doğal sayılar ve doğal sayılarda işlemler, kesirler ve öğretimi, ölçüler ve öğretimi, veri işleme, geometri öğretimi. Ders planı hazırlama, sunma ve değerlendirme. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Matematik öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramları bilme
- Genel öğretim yöntem ve tekniklerini matematik konu alanına uygulama
- Matematiğe özel öğretim yöntem ve teknikleri açıklayabilme
- Matematiğe özel öğretim yöntem ve teknikleri ile ilgili uygulamaları yapma
- Matematikte farklı konuların (sayılar, kesirler, geometri) öğretimine yönelik önerilerde bulunma
- Matematik Öğretimi derslerinde kullanabilecekleri örnek etkinlikler ve uygulamalar hazırlayabilme
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Problem çözmenin önemi, problemlerin sınıflandırılması | Ders Kitabı (Bölüm 5) |
2 | problem çözme öğretiminin amaçları ve problem çözme süreci | Ders Kitabı (Bölüm 5) |
3 | Cebir öğrenme alanı ile ilgili öğretim etkinlikleri | Ders Kitabı (Bölüm 2) |
4 | Cebir öğrenme alanı ile ilgili öğretim etkinlikleri | Ders Kitabı (Bölüm 2) |
5 | Geometri öğrenme alanı öğretim etkinlikleri | Ders Kitabı (Bölüm 2) |
6 | Geometri öğrenme alanı öğretim etkinlikleri | Ders Kitabı (Bölüm 2) |
7 | Ölçme öğrenme alanı öğretim etkinlikleri | Ders Kitabı (Bölüm 3) |
8 | Ara Sınav | N/A |
9 | Ölçme öğrenme alanı öğretim etkinlikleri | Ders Kitabı (Bölüm 3) |
10 | Olasılık ve istatistik öğrenme alanı öğretim Etkinlikleri | Ders Kitabı (Bölüm 4) |
11 | Olasılık ve istatistik öğrenme alanı öğretim Etkinlikleri | Ders Kitabı (Bölüm 4) |
12 | Olasılık ve istatistik öğrenme alanı öğretim Etkinlikleri | Ders Kitabı (Bölüm 4) |
13 | Hazırlanan ödevlerin analizi | N/A |
14 | Hazırlanan ödevlerin analizi | N/A |
15 | Öz Akran Değerlendirme | N/A |
16 | Final Sınavı | N/A |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | 16 | 10 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 4 | 50 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | 4 | 40 |
Ara Sınavlar | ||
Final | ||
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 4 | 3 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 4 | 4 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|