Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Matematik Tarihi | IMO4021 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hasan Ünal |
Dersi Veren(ler) | Hasan Ünal |
Asistan(lar)ı | Zehra Taşpınar |
Dersin Amacı | M. Ö. 50 000 yıllarından itibaren matematiğin tarihsel gelişimini vermek. Öğrencilerin Çin ve Babil matematiğinden başlayarak matematiğin tarihsel gelişimi hakkında fikir sahibi olmaları, günlük ihtiyaçlardan doğan matematiğin tarihsel gelişim içerisinde nasıl formal bir yapı kazandığını fark etmeleri, doğu ve batı matematiğini birbirinden ayıran özelliklere vurgu yapılarak matematiğin çok kültürlü yapısını kavramaları, bugün kullanmış olduğumuz matematiksel kavramların kökenlerine ilişkin bir bakış kazanmaları amaçlanmıştır. Ayrıca, matematik tarihinin matematik öğretimi için sahip olduğu potansiyelin öğrenciler tarafından fark edilmesi ve matematiğin bugünkü medeniyetimizin gelişmesinde sahip olduğu rolü fark etmeleri amaçlanmıştır |
---|---|
Dersin İçeriği | M.Ö. 50 000 yıllarından başlayarak aritmetiğin gelişimi ve işlemler. Geometri, alanlar, katılar, analitik geometri, modern geometri, geometri araçları, cebir, denklemler, Binom teoremi, logaritma, trigonometri, ölçüler, metrik sistem, kümeler, integral, bilgisayarlar, sayılar, yapılar, denklem çözme, vektörler ve grafikler gibi konularda, matematik üzerine yapılan çalışmalar ve bu çalışmaları yapan matematikçilerin bibliyografileri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Önemli matematiksel kavramların tarihsel gelişimini açıklar
- Matematiğin çok kültürlü yapısını kavrar
- Eski Mısırlılarda hesap tekniğini ve sayı sistemlerini açıklar.
- Sıfır ve pi sayısının tarihini yorumlar.
- Tarihte önemli yere sahip matematikçileri tanır
- İslam Medeniyeti dönemindeki matematiğini açıklar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Matematik tarihinin matematik eğitimindeki rolü | Ders Kitabı 1 (Bölüm 2) |
2 | Matematik tarihinin matematik eğitimindeki rolü | Ders Kitabı 1 (Bölüm 2) |
3 | Günlük ihtiyaçlardan doğan matematik | Ders Kitabı 1(Bölüm 3) |
4 | Eski Mısır ve Babil matematiğine genel bakış | Ders Kitabı 1(Bölüm 3) |
5 | Eski Mısır ve Babil matematiğinden Eski Yunan Matematiğine geçiş | Ders Kitabı 1(Bölüm 3) |
6 | Doğu ve batı matematiğini birbirinden ayıran özellikler | Ders Kitabı 2 (Bölüm 2) |
7 | Eski Yunan Matematiğine genel bakış | Ders Kitabı 2 (Bölüm 2) |
8 | Eski Yunan Matematiği: Thales, Pythagoras , Hippocrates ve Eudoxous | Ders Kitabı 2 (Bölüm 2) |
9 | Eski Yunan Matematiği: Euclid , Archimedes ve Eratothenes | Ders Kitabı 2 (Bölüm 2) |
10 | İslam Dünyası Matematikçileri: Harizmi, Ömer Hayyam | Ders Kitabı 2 (Bölüm 2) |
11 | İslam Dünyası Matematikçileri | Ders Kitabı 2 (Bölüm 3) |
12 | İslam Dünyası Matematikçileri | Ders Kitabı 2 (Bölüm 3) |
13 | Öğrenci ödevlerinin sunumları | N/A |
14 | Öğrenci ödevlerinin sunumları | N/A |
15 | Öğrenci ödevlerinin sunumları | N/A |
16 | Final | N/A |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | 15 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 15 | 2 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|