Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Matematik Felsefesi | IMO4202 | 2 | 10 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hasan Ünal |
Dersi Veren(ler) | Hasan Ünal |
Asistan(lar)ı | Zehra Taşpınar |
Dersin Amacı | Matematik felsefesine yaklaşımları tanımak ve matematiğe aksiyomatik yaklaşım felsefesini bilmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Matematiğin ontolojisi ve epistemolojisi, Sayılar, kümeler, fonksiyonlar v.b matematiksel kavramlar ile önerme ve matematiksel ifadelerin anlamları. Matematiğin temelleri, yöntemleri ve matematiğin doğasına ilişkin felsefi problemler. Matematikte nesnellik ve gerçek dünyaya uygulanabilirlik. Frege, Russel, Hilbert, Brouwer, ve Gödel gibi matematik felsefesi öncülerinin çalışmaları. Matematik felsefesinde temel kuramlar: Mantıkçılık (Logisicm), Biçimcilik (Formalism) , Yapısalcılık (Structuralism) ve Sezgicilik (Intuitionism), |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci matematiksel mantığın felsefi önemini açıklar.
- Öğrenci matematiksel ifadelerin anlamlarını ifade eder.
- Öğrenci eğitim felsefesi ve matematik felsefesi arasındaki ilişkiyi açıklar.
- Öğrenci matematik felsefesinin temel kuramlarını açıklar
- Öğrenci matematiğin felsefesi gelişimimde öncü olan araştırmacıları ve onların çalışmalarını açıklar.
- Öğrenci matematik eğitimindeki çağdaş eğilimler, problemler ve araştırmaları ifade eder.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı. | Textbook (Ch. 1) |
2 | Önermelerin matematik tarihindeki yeri. | Textbook (Ch. 2) |
3 | Önermelerin tarihi gelişimi. | Textbook (Ch. 3) |
4 | Önermelerin matematikteki yeri. | Textbook (Ch. 4.5) |
5 | Değişkenin matematikteki kullanım maksadı. | Textbook (Ch. 6) |
6 | Niceleyicilerin matematikteki kullanım maksadı. | Textbook (Ch. 7) |
7 | Kümelerin matematikteki kullanım maksadı. | Textbook (Ch. 8) |
8 | Ara Sınav | NA |
9 | Önermeler ve kümeler arasındaki ilişkiler. Doğruluk tablosu-üyelik tablosu ilişkileri. | Textbook (Ch. 9) |
10 | Konu tekrarı | NA |
11 | Sıralı ikili, Kartezyen çarpım, grafik ve fonksiyonun özellikleri. | Textbook (Ch. 10, 11) |
12 | Fonksiyonların matematikteki önemi. | Textbook (Ch. 12) |
13 | Aksiyom kavramı. | Textbook (Ch. 12) |
14 | Aksiyomlarda aranan özellikler. | Textbook (Ch. 13) |
15 | Matematiğin aksiyomatik yapısı. | Textbook (Ch. 14) |
16 | Final Sınavı | Textbook (Ch. 15) |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 15 | 10 |
Sunum/Jüri | 15 | 20 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 30 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 15 | 6 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 15 | 3 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 25 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|