Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Cebir Öğretimi | IMO2061 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hasan Ünal |
Dersi Veren(ler) | Hasan Ünal |
Asistan(lar)ı | Zehra Taşpınar |
Dersin Amacı | Öğrencilerin zengin aktivitelerle problem çözme becerislerinin arttırılması hedeflenmiştir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Problemlere Örnekler Araştırma Problemleri Stratejileri Psikolojik Stratejiler İspat Metotları Problem Çözme Stratejileri Simetri Kullanımı |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler problem çözme becerisini geliştirirler.
- Öğrenciler, problem çözme yoluyla yeni matematiksel bilgiler kazanırlar.
- Matematik ve diğer bağlamlarda ortaya çıkan sorunlara çözüm getirirler.
- Matematatiksel problemleri çözmek için çeşitli yaklaşım stratejileri geliştirirler
- Cebirsel düşünmede temel kavramlar arasındaki ilişkileri değerlendirirler.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | aliştırmalar ve problemler | NA |
2 | problem çözme seviyeleri | NA |
3 | örnek problemler | NA |
4 | örnek problemler | NA |
5 | stratejiler | NA |
6 | Cebirsel muhakemenin gelişiminde modelleme çözme perspektifi | NA |
7 | Cebirsel düşünme gelişiminde fonksiyonel perspektif | NA |
8 | Vize | NA |
9 | Cebirsel düşünme gelişiminde teknoloji kullanımı | NA |
10 | Cebirsel düşünme gelişiminde öğrenci zorlukları ve kavram yanılgıları | NA |
11 | problem çözme taktikleri | NA |
12 | Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmaların incelenmesi | NA |
13 | Arasınav | NA |
14 | Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmaların incelenmesi | NA |
15 | Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmaların incelenmesi | NA |
16 | Final | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 16 | |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 16 | 10 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 16 | 2 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|