| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Matematik Öğrenimi ve Öğretimi | IMO3061 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Hasan Ünal |
| Dersi Veren(ler) | Hasan Ünal |
| Asistan(lar)ı | Zehra Taşpınar |
| Dersin Amacı | Bu dersin en önemli amacı, ortaokul öğretmenlerinin etkili öğretme becerilerini geliştirmektir. Bu amaçla, ortaokulda öğrenme ve öğretme incelenirken matematik dersi içeriği ve ortaokul felsefesi ile bir uyum sağlanacaktır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Ortaokulda problem çözme, Sayı hissi denilern öğrencilerin tahmin ve hesap yapabilme becerilerini geliştiren etkinlikler hazırlayıp sunabilme |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Problemin özelliklerini sıralar.
- Problem çözmede başarıyı etkileyen duyuşsal faktörleri açıklar.
- Verilen problemleri, problem çözme sürecine uygun olarak çözer.
- İlköğretim 6., 7. ve 8. sınıf seviyelerine göre matematik problemleri oluşturur.
- Ders planlarını yapılandırmacı öğretime göre tasarlar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ortaokulda problem çözme | Ders Kitabı (Bölüm 2) |
| 2 | Ortaokulda sayı hissi/tahmin becerileri | Ders Kitabı (Bölüm 2) |
| 3 | Tam sayılarda ve rasyonel sayılarda çarpma | Ders Kitabı (Bölüm 3) |
| 4 | Ortaokulda örüntü/fonksiyonlar ve cebir | Ders Kitabı (Bölüm 4) |
| 5 | Ortaokulda geometri | Ders Kitabı (Bölüm 5) |
| 6 | Ortaokulda İstatistik ve Olasılık | Ders Kitabı (Bölüm 5) |
| 7 | Ortaokulda ölçüler | Ders Kitabı (Bölüm 5) |
| 8 | Ara Sınav | N/A |
| 9 | Matematiksel değerlendirme | Ders Kitabı (Bölüm 6) |
| 10 | Hesaplama teknolojisinin rolü | Ders Kitabı (Bölüm 6) |
| 11 | İşbirlikli öğrenme | Ders Kitabı (Bölüm 7) |
| 12 | Matematik ve çok kültürlülük | Ders Kitabı (Bölüm 8) |
| 13 | Matematik ve çok kültürlülük | Ders Kitabı (Bölüm 9) |
| 14 | Matematik eşitlik ve cinsiyet | Ders Kitabı (Bölüm 10) |
| 15 | Matematiksel bağlantılar karşılaştırmalar | Ders Kitabı (Bölüm 11) |
| 16 | Final | N/A |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 14 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 40 |
| Ödev | 8 | 15 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 10 |
| Final | 1 | 25 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 8 | 2 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 3 | |
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 2 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|