Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Matematik Öğrenimi ve Öğretimi | IMO3061 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hasan Ünal |
Dersi Veren(ler) | Hasan Ünal |
Asistan(lar)ı | Zehra Taşpınar |
Dersin Amacı | Bu dersin en önemli amacı, ortaokul öğretmenlerinin etkili öğretme becerilerini geliştirmektir. Bu amaçla, ortaokulda öğrenme ve öğretme incelenirken matematik dersi içeriği ve ortaokul felsefesi ile bir uyum sağlanacaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Ortaokulda problem çözme, Sayı hissi denilern öğrencilerin tahmin ve hesap yapabilme becerilerini geliştiren etkinlikler hazırlayıp sunabilme |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Problemin özelliklerini sıralar.
- Problem çözmede başarıyı etkileyen duyuşsal faktörleri açıklar.
- Verilen problemleri, problem çözme sürecine uygun olarak çözer.
- İlköğretim 6., 7. ve 8. sınıf seviyelerine göre matematik problemleri oluşturur.
- Ders planlarını yapılandırmacı öğretime göre tasarlar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ortaokulda problem çözme | Ders Kitabı (Bölüm 2) |
2 | Ortaokulda sayı hissi/tahmin becerileri | Ders Kitabı (Bölüm 2) |
3 | Tam sayılarda ve rasyonel sayılarda çarpma | Ders Kitabı (Bölüm 3) |
4 | Ortaokulda örüntü/fonksiyonlar ve cebir | Ders Kitabı (Bölüm 4) |
5 | Ortaokulda geometri | Ders Kitabı (Bölüm 5) |
6 | Ortaokulda İstatistik ve Olasılık | Ders Kitabı (Bölüm 5) |
7 | Ortaokulda ölçüler | Ders Kitabı (Bölüm 5) |
8 | Ara Sınav | N/A |
9 | Matematiksel değerlendirme | Ders Kitabı (Bölüm 6) |
10 | Hesaplama teknolojisinin rolü | Ders Kitabı (Bölüm 6) |
11 | İşbirlikli öğrenme | Ders Kitabı (Bölüm 7) |
12 | Matematik ve çok kültürlülük | Ders Kitabı (Bölüm 8) |
13 | Matematik ve çok kültürlülük | Ders Kitabı (Bölüm 9) |
14 | Matematik eşitlik ve cinsiyet | Ders Kitabı (Bölüm 10) |
15 | Matematiksel bağlantılar karşılaştırmalar | Ders Kitabı (Bölüm 11) |
16 | Final | N/A |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 40 |
Ödev | 8 | 15 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 10 |
Final | 1 | 25 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 8 | 2 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 3 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|