| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi | IMO2051 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Hasan Ünal |
| Dersi Veren(ler) | Hasan Ünal |
| Asistan(lar)ı | Zehra Taşpınar |
| Dersin Amacı | Dinamik matematik yazılımı ortamlarındaki çalışma mantığını özümsetmek, Geometers Sketchpad yazılımını kullanarak günlük yaşam problemlerini matematiksel olarak modelletmek ve dinamik geometri ortamında hazırlanmış ilköğretim düzeyindeki etkinlikleri öğretimsel açıdan inceletmek |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Matematik eğitiminin yapısı: Matematik eğitimindeki bilişim teknolojilerinin yeri ve önemi, matematik eğitiminde dünyada kullanılan güncel programların incelenmesi; Bu programların : Özelliklerinin keşfedilmesi, programla geometrik yapıların oluşturulması, Sınıf ortamına uygun geometri uygulamalarının sunulması, sunulan aktiviteler üzerinde tartışmalar ve bu programların etkililiği. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, dinamik matematik yazılımı ortamlarındaki çalışma mantığını özümserler
- Geometers Sketchpad yazılımını kullanarak günlük yaşam problemlerini matematiksel olarak modellerler
- İlköğretim düzeyinde hazırlanmış dinamik geometri ortamındaki aktiviteler öğretim açısından inceleyip yorumlarlar
- Matematik dersini bilgisayar destekli öğretim için planlama becerisi kazanır.
- Matematik öğretiminde bilgisayar ve bilişim teknolojilerini uygulama becerisi kazanır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Matematik eğitimindeki bilgisayar teknolojileri | Ders Kitabı (Bölüm 1) |
| 2 | Matematik eğitimindeki bilgisayar teknolojileri | Ders Kitabı (Bölüm 1) |
| 3 | İlgili makalelerin incelenmesi | N/A |
| 4 | İlgili makalelerin incelenmesi | N/A |
| 5 | Güncel bilgisayar programlarının tanıtılması | Ders Kitabı (Bölüm 4) |
| 6 | Güncel bilgisayar programlarının tanıtılması | Ders Kitabı (Bölüm 4) |
| 7 | Güncel bilgisayar programlarının tanıtılması | Ders Kitabı (Bölüm 4) |
| 8 | Vize | NA |
| 9 | Bilgisayar programlarının matematik eğitimde kullanımı | Ders Kitabı (Bölüm 5) |
| 10 | Bilgisayar programlarının matematik eğitimde kullanımı | Ders Kitabı (Bölüm 5) |
| 11 | Uygulama | N/A |
| 12 | Uygulama | N/A |
| 13 | Uygulama | N/A |
| 14 | ARA SINAV | N/A |
| 15 | Uygulama | N/A |
| 16 | Değerlendirme çalışması | N/A |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 10 | 20 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 30 |
| Final | 1 | 50 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 10 | 2 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|