Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Geometri Öğretimi | IMO4051 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hasan Ünal |
Dersi Veren(ler) | Hasan Ünal |
Asistan(lar)ı | Zehra Taşpınar |
Dersin Amacı | Etkili bir geometri öğretiminin nasıl yapıldığını açıklamak ve çocuklarda geometrik düşüncenin gelişimini sağlayacak öğrenme ortamını tasarlamak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Çocuklarda geometrik düşüncenin gelişmesi, Geometri öğretiminin temel ilkeleri, Van Hiele geometri öğrenme düzeyleri, Temel geometri kavramları, Dönüşüm geometrisi ve geometrik dönüşümlerin öğretimi, Üç boyutlu geometrik cisimlerin ve uzay geometrisinin öğretimi, Üç boyutlu geometrik cisimlerin ve uzay geometrisinin öğretimi, İspat yöntemi ile geometri öğretimi, Temel geometrik çizimlerin öğretimi (pergel, gönye, cetvel, açıölçer, vb yardımıyla), Koordinat sisteminin öğretimi, Simetri kavramının öğretimi, Geometri alanında sık karşılaşılan kavram yanılgıları, Alan ile ilgili ulusal ve uluslararası makaleler. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci geometri ögretimi ile ilgili bilgi sahibi olur
- Öğrenci problem çözme bakış açısı kazanır
- Öğrenci iki ve üç boyutlu geometrik şekillerin özellikleri analiz eder
- Geometrinin tanımı, yapısı ve gerçek hayatta kullanımını açıklar ve uygular.
- Benzer üçgenler, benzerlik teoremleri, üçgenlerde benzerlik ile ilgili problemleri çözer.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuklarda geometrik düşüncenin gelişmesi | İlgili Makale |
2 | Geometri öğretiminin temel ilkeleri | İlgili Makale |
3 | Van Hiele geometri öğrenme düzeyleri | Ders Kitabı 2 (Bölüm 8.12) |
4 | Temel geometri kavramları | Ders Kitabı 2 (Bölüm 8) |
5 | Dönüşüm geometrisi ve geometrik dönüşümlerin öğretimi | Ders Kitabı 3 (Bölüm 5) |
6 | Dönüşüm geometrisi ve geometrik dönüşümlerin öğretimi | Ders Kitabı 3 (Bölüm 5) |
7 | Üç boyutlu geometrik cisimlerin ve uzay geometrisinin öğretimi | Ders Kitabı 3 (Bölüm 5) |
8 | Vize | NA |
9 | İspat yöntemi ile geometri öğretimi | İlgili Makale |
10 | Temel geometrik çizimlerin öğretimi (pergel, gönye, cetvel, açıölçer, vb yardımıyla) | İlgili Makale |
11 | Koordinat sisteminin öğretimi | Ders Kitabı 3 (Bölüm 5) |
12 | Simetri kavramının öğretimi | Ders Kitabı 3 (Bölüm 5) |
13 | Geometri alanında sık karşılaşılan kavram yanılgıları | Ders Kitabı 3 (Bölüm 2) |
14 | Alan ile ilgili ulusal makaleler | N/A |
15 | Alan ile ilgili uluslararası makaleler | N/A |
16 | Final Sınavı | N/A |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 10 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Final | 1 | 30 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 10 | 3 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|