Dersin Amacı | Bu derste, öğrencilerin etkili problem çözme stratejilerini geliştirmeye olanak sağlayacak ortaokul matematiğini öğrenme ve öğretme yeterlikleri üzerinde durulacaktır. Bu ders öğrencilere 5-8 müfredatını ve ortaokul öğrencilerinin öğrenme yeterliklerini tanıtacaktır. Ortaokul öğrencilerine uygun pedagojik stratejiler düşünülecektir. Problem merkezli öğrenme için uygun öğrenme teorileri sunulacaktır. Dahası, ortaokul matematiğinin kavramsal doğası incelenecek, öğrenme ve öğretme üzerine temel olabilecek ortaokul matematiğini nasıl öğretebileceklerine yönelik kişisel teoriler geliştirilecektir. |
Dersin İçeriği | I. Ortaokul Matematik Öğretim Programı
A. Ortaokul Matematik Öğretim Programı
B. Müfredat Odak Noktaları
C. Yeni Nesil Müfredat Standartları
D. Bilgi / Bilişsel Karmaşıklık
II. Ortaokul Matematik Öğrenme Süreçleri
A. Problem Çözme
B. İletişim
C. Bağlantılar
D. Çoklu Temsilcilikler
E. Muhakeme ve Prova
III. Matematiksel Bilgi Doğa
A. Kavramsal bilgi
B. Usul bilgi
C. Tümevarım ve tümdengelim
D. Matematik Yeterlilik
E. Matematiksel Akıcılık
IV. Ortaokul Öğretim Planlama Dersleri
A. Bir ders planı parçaları
B. Öğretime Hazırlama
C. Kaynakları kullanarak ders geliştirme
D. Talimat ile değerlendirme
V. Farklı öğrenciler için matematik öğretimi
A. Özel ihtiyaçları olan öğrenciler
C. Farklı etnik ve kültürel kökenden gelen öğrenciler
VI. Materyaler kullanarak ortaokullara matematik öğretimi
A. Cebir Karoları
B. Desen Blokları
C. Çubuklar
D Kesir Barlar
E. Tangram
F. Geometri tahtası
VII. Teknoloji
A. Akıllı Tahta Teknolojileri
B. Hesap Makineleri (örneğin grafik, CAS ve bilimsel olarak)
C. E-Tablolar
D. Dinamik geometri ve cebir yazılım |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Van De. Walle. Elementary and Middle School Mathematics. (7th ed.).
- Thornton, Carol, Gutman, Deborah. Hands-On Teaching Strategies for Using Math Manipulative – Grade 6-9 Kit
- Teaching Mathematics in Elementary and Middle School Mathematics: Developing Mathematical Thinking. (2007). Martinez, J, and Martinez, N. Pearson: Upper River Saddle, NJ
- Sutherland, R. (2008). Teaching for learning mathematics. McGraw
- Sharp, J.M. and Hoiberg, K.B. (2005). Learning and teaching K-8 mathematics. Pearson.
- Martinez, G.R. and Martinez, N.C. (2007). Activities for developing mathematical thinking: Exploring inventing, and discovering mathematics. Pearson.
|