| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Okul Matematik Müfredatı | IMO2042 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Hasan Ünal |
| Dersi Veren(ler) | Hasan Ünal |
| Asistan(lar)ı | Zehra Taşpınar |
| Dersin Amacı | Bu derste öğrenciler, matematik eğitiminde müfredat tarihini araştırır, güncel araştırmaları tartışır ve bu alanla ilgili yapılmış çalışmaları inceler. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | ilköğretim, ortaokul ve lise müfredatı ile ilgili araştırmalar, PISA TIMSS sonuçları ve karşılaştırmalar |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci, müfredat modeli ve Türkiye'de müfredatın nasıl kullanıldığını anlama becerisini kazanır.
- Konuların son 75 yıldır zamanla nasıl geliştiğini görmek ve müfredatta kavram gelişiminin nasıl olduğunu öğrencilere kazandırır.
- Öğrenciler önemli dönemlerden mevcut müfredat araştırma ile ilgili konuların geniş bilgi sahibi olurlar.
- Türkiyenin uluslararası matematik eğitimindeki yerini açıklar.
- Gelişmiş ülkelerdeki matematik eğitimi programlarını açıklar ve karşılaştırırlar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Matematik eğitimi müfredatına genel giriş (1800 öncesi) | İlgili makale ve kitaplar |
| 2 | Matematik eğitim tarihi 19. yy | İlgili makale ve kitaplar |
| 3 | 1980'lerin önde gelen reformları ile ilgili raporlar | İlgili makale ve kitaplar |
| 4 | Müfredat ile ilgili TIMSS PISA raporları | İlgili makale ve kitaplar |
| 5 | Güncel ilköğretim matematik müfredatı ile ilgili araştırmalar | İlgili makale ve kitaplar |
| 6 | Güncel ilköğretim matematik müfredatı ile ilgili araştırmalar | İlgili makale ve kitaplar |
| 7 | Güncel ilköğretim matematik müfredatı ile ilgili araştırmalar | İlgili makale ve kitaplar |
| 8 | Ara Sınav | N/A |
| 9 | Güncel ortaokul matematik müfredatı ile ilgili araştırmalar | İlgili makale ve kitaplar |
| 10 | Güncel ortaokul matematik müfredatı ile ilgili araştırmalar | İlgili makale ve kitaplar |
| 11 | Güncel ortaokul matematik müfredatı ile ilgili araştırmalar | İlgili makale ve kitaplar |
| 12 | Güncel ortaokul matematik müfredatı ile ilgili araştırmalar | İlgili makale ve kitaplar |
| 13 | Güncel ortaokul matematik müfredatı ile ilgili araştırmalar | İlgili makale ve kitaplar |
| 14 | Müfredat ile ilgili konuların özeti | İlgili makale ve kitaplar |
| 15 | Müfredat konu raporları | İlgili makale ve kitaplar |
| 16 | Final | N/A |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 14 | 10 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 50 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 14 | 3 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 3 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|