Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Özel Öğretim Yöntemleri I | EGT3111 | 3 | 4 | 2 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı Zorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Davut HOTAMAN |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
Asistan(lar)ı | Belkıs KARABIYIK, Deniz Canca, Büşra Tombak, İpek Som |
Dersin Amacı | Öğrencilere öğretmenlik mesleğinin gerekliliklerini tanıtmak ve zaman içinde kendi öğretmenlik stillerini geliştirmelerine yardımcı olmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Dil öğreniş gereksinimleri (örn.:durumsal, nesnel, öznel ve dil), gereksinim çözümlemesi (ihtiyaç analizi), hedef yazımı, ders izlencesi tasarımı, ders planı hazırlaması; değişik ders evreleri (sunum, alıştırma ve üretme), ders planlama ve geliştirme yaklaşımları; farklı izlence türlerini ve öğrenen gereksinimlerini, öğrenen yaşını, ders hedeflerini dikkate alan uygun izlence tipi seçim kriterleri; ölçüt-temelli öğretme; yeterlilik betimlemeleri, İngilizce yeterlilik ölçütleri ve yönergeleri, Avrupa Ortak Başvuru Metni ve Avrupa Dil Gelişim Dosyası; ve kimlik. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci öğretme becerilerini kazanır.
- Bireysel öğretim stratejileri geliştirir.
- Öğretim ve öğretme ile ilgili temel kavramları bilir.
- Öğrenci ihtiyaçlarını belirler.
- Ders içeriği oluşturur.
- Dersin amaçlarını ifade eder.
- Dersin farklı bölümlerini tanır.
- Ders planı hazırlar. -Hazırladığı planı sınıf ortamında uygular.-Uygulama sonrası kendi kendini ve sınıf arkadaşlarını değerlendirir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğretim teknolojisi ile ilgili temel kavramların açıklanması | Önerilen kaynaklardaki ilgili konunun oklunması |
2 | Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı | Önerilen kaynaklardaki ilgili konunun oklunması |
3 | Okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, Türkiye'de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu | Önerilen kaynaklardaki ilgili konunun oklunması |
4 | Görsel tasarım öğeleri ve ilkeleri, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesinin planlanması | Önerilen kaynaklardaki ilgili konunun oklunması |
5 | Öğretmenlerin araç-gereç seçimini etkileyen faktörler | Önerilen kaynaklardaki ilgili konunun oklunması |
6 | Öğretim gereçlerinin geliştirilmesi(kavram ve zihin haritaları, çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler) | Önerilen kaynaklardaki ilgili konunun oklunması |
7 | Eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesine yönelik teorik bilgiler | Önerilen kaynaklardaki ilgili konunun oklunması |
8 | Ara sınav | Önerilen kaynaklardaki ilgili konunun oklunması |
9 | Eğitimde internetin kullanılması ve uzaktan eğitimin yararları | Önerilen kaynaklardaki ilgili konunun oklunması |
10 | Öğrenciler tarafından tepegöz saydamlarının hazırlanması ve sunulması | Önerilen kaynaklardaki ilgili konunun oklunması |
11 | Tepegöz saydamları sunumlarının öğrenci ve öğretmen tarafından değerlendirilmesine yönelik tartışmalar | Önerilen kaynaklardaki ilgili konunun oklunması |
12 | Çalışma yaprakları, iki boyutlu, ve üç boyutlu öğretme-öğrenme materyallerinin hazırlanması ve sunulması | Önerilen kaynaklardaki ilgili konunun oklunması |
13 | 2. Ara Sınav/Çalışma yaprakları, iki boyutlu, ve üç boyutlu öğretme-öğrenme materyallerinin değerlendirilmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili konunun oklunması |
14 | Bilgisayar destekli ders materyallerinin (power-point, movie-maker vb.) hazırlanması ve sınıfta sunulması | Önerilen kaynaklardaki ilgili konunun oklunması |
15 | Sunulan bilgisayar destekli öğretim materyallerinin değerlendirilmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili konunun oklunması |
16 | Final | Önerilen kaynaklardaki ilgili konunun oklunması |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | 1 | 30 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|