Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Çevre Eğitimi | IMO4072 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hülya Kadıoğlu |
Dersi Veren(ler) | Hasan Ünal |
Asistan(lar)ı | Muhammet Şahal |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının, çevre bilimi ve çevre sorunları hakkında yeterli bilgi ve donanıma sahip olmalarını sağlamak ve çevre duyarlılıklarını arttırmak |
---|---|
Dersin İçeriği | Çevre biliminin tarihsel gelişimi İnsanlar ve Çevre: Ekosistem, ekolojik denge, besin ve madde döngüleri Biyolojik çeşitlilik ve Türkiye’deki durum: Flora ve fauna Türkiye’deki endemik hayvan ve bitki türleri Çevre Sorunları: Su, toprak ve hava kirliliklerin nedenleri ve önlemler Çevre ile ilgili kuruluşlar ve etkinlikleri Çevre eğitimi ve sürdürülebilir kalkınma |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıdaki MEB/RPD mesleki yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir. 1. Öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve sosyokültürel özelliklerini dikkate alarak esnek öğretim planları hazırlar. 2. Öğretim sürecini planlarken milli ve manevi değerleri dikkate alır. Öğrencilerin milli ve manevi değerleri içselleştirmesine katkıda bulunacak öğrenme ortamları oluşturur. 3. Öğrencilerin öğrenme sürecine aktif katılımlarını sağlar. 4. Uygulamalarında çalıştığı çevrenin doğal, kültürel ve sosyoekonomik özelliklerini dikkate alır. 5. Doğal çevre ile tarihsel ve kültürel mirasın korunmasına duyarlıdır. TYYÇ’deki aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir: 1. Milli kültüre ve evrensel değerlere saygı duyar. Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur. 2. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.Kendi öz değerlendirmesini yapabilir. Sosyal ve kültürel etkinliklere katılır. 3. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. Öğrenmeyi öğrenir. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap ve işbirlikli öğrenme yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav, kısa sınav ve yıl sonu sınavları dikkate alınmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler temel ekolojik kavramları açıklayabileceklerdir.
- Öğrenciler ekolojik dengenin çevre ve canlılar için önemini açıklayabileceklerdir.
- Öğrenciler Türkiye’deki biyolojik çeşitlilik ve endemik türleri bileceklerdir.
- Öğrenciler ilköğretim düzeyinde çevre eğitimine yönelik etkinlik geliştireceklerdir
- Öğrenciler yeryüzündeki ekosistem tiplerini açıklayabilir ve örnekler verebilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çevre biliminin tarihsel gelişimi | Ders Kitabı |
2 | İnsanlar ve Çevre: Ekosistem - Ekolojik denge | Ders Kitabı |
3 | Besin ve madde döngüleri | Ders Kitabı |
4 | Biyolojik çeşitlilik ve Türkiye'deki durum: Flora ve fauna | Ders Kitabı |
5 | Türkiye’deki endemik hayvan ve bitki türleri | Ders Kitabı |
6 | Çevre Sorunları | Ders Kitabı |
7 | Su kirliliğinin nedenleri, sonuçları ve önlemler | Ders Kitabı |
8 | Ara sınav | N/A |
9 | Toprak kirliliğinin nedenleri, sonuçları ve önlemler | Ders Kitabı |
10 | Hava kirliliğinin nedenleri, sonuçları ve önlemler | Ders Kitabı |
11 | Çevre ile ilgili kuruluşlar ve etkinlikleri | Ders Kitabı |
12 | İlköğretim düzeyinde çevre eğitimine yönelik etkinlik geliştirme | Ders Kitabı |
13 | İlköğretim düzeyinde çevre eğitimine yönelik etkinlik geliştirme | Ders Kitabı |
14 | Çevre eğitimi ve sürdürülebilir kalkınma | Ders Kitabı |
15 | Tartışma, Araştırma ve Sunumlar | N/A |
16 | Final sınavı | N/A |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 20 |
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 10 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|