Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Fen Teknoloji ve Toplum | IMO4052 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Hülya Kadıoğlu |
Dersi Veren(ler) | Hasan Ünal |
Asistan(lar)ı | Zehra Taşpınar |
Dersin Amacı | Dersin amaci fen bilgisi ogretmen adaylarina ogretim modellerinden Fen Technoloji ve Toplum yaklasimininin tanitilmasi ayni zamanda fen teknoloji ve toplumun nasil etkilesim icerisinde olduklarinin anlasilmasi amaclanmaktadir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Dersin icerigini yerel, ulusal ve uluslararasi (cevresel, politik ve sosyal vs) konular olusturmaktadir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıdaki MEB/RPD mesleki yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir. 1. Ölçme ve Değerlendirmede süreç ve sonuç odaklı yöntemler kullanır 2. Öğretim sürecini planlarken milli ve manevi değerleri dikkate alır. Öğrencilerin milli ve manevi değerleri içselleştirmesine katkıda bulunacak öğrenme ortamları oluşturur. 3. Öğrencilerin öğrenme sürecine aktif katılımlarını sağlar. 4. Uygulamalarında çalıştığı çevrenin doğal, kültürel ve sosyoekonomik özelliklerini dikkate alır. 5. Doğal çevre ile tarihsel ve kültürel mirasın korunmasına duyarlıdır. TYYÇ’deki aşağıdaki yeterliklerle ilişkilidir: 1. Kendi öz değerlendirmesini yapabilir. Sosyal ve kültürel etkinliklere katılır. 2. Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve sınıf içi uygulamalarında kullanır. 3. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. Öğrenmeyi öğrenir. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap ve işbirlikli öğrenme yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav,ödevler ve yıl sonu sınavları dikkate alınmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler bilimsel okuryazarlık kavramını anlar.
- Öğrenciler grup aktivitesi hazırlayabilir ve bireysel projelerde çalışabilir.
- Öğrenciler bilimsel araştırma yapabilir.
- Öğrenciler kişisel, yerel ve ulusal problemlerle ilgili çözüm önerisi sunar.
- Öğrenciler fen teknoloji ve toplumun birbirlerini nasıl etkilediğini bilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kurs hakkinda genel bilgilendirme | N/A |
2 | Fen Teknoloji ve Toplum (FTT) Yaklasimi | Ders Kitabı |
3 | Sosyobilimsel Konular | Ders Kitabı |
4 | Bilimsel Sorgulama | Ders Kitabı |
5 | Haber-Rapor degerlendirme | Gazete ve makaleler |
6 | Bilim ve Etik | Ders Kitabı |
7 | Bilim ve toplum, bilim toplumu nasil etkiliyor | Ders Kitabı |
8 | Ara Sınav | N/A |
9 | Fen, Teknoloji,Toplum Arasındaki İlişki ve Bugünkü Durumu | Ders Kitabı |
10 | Kisisel Proje Sunumu | N/A |
11 | Kisisel Proje Sunumu | N/A |
12 | Ara Sınav | N/A |
13 | Grup Proje Sunumu | N/A |
14 | Grup Proje Sunumu | N/A |
15 | Bireysel ve grup değerlendirme | N/A |
16 | Final Sınavı | N/A |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 8 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 8 | 3 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|