Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Boole Cebirine Giriş | MAT3350 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Matematik Lisans Programı Seçmeli @ Matematik Lisans Programı (2. Öğretim) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Matematik Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | E. Mehmet Özkan |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Düldül |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | 1. Temel matematik bilgisiyle beraber Boole Cebirinin temel bilgilerini vermek 2. Problem çözme yeteneği kazandırmak 3. Analitik düşünme ve değerlendirme niteliğini kazandırmak |
---|---|
Dersin İçeriği | Küme Teorisine giriş, Önermeler,Bağlaçlar, Mantık Kanunları, Mantıksal Gerertirmeler ve Denklikler, Ayırıcı Normal Form Operatörler, Boole Cebiri aksiyomları, Sıralama Bağıntısı, Boole Fonksiyonları, Boole Cebiri ve Önermesel Mantık, Köprü Devreler, Lojik Devreler, Lojik Devrelerde Çoklu Çıkış, Minimalleştirme, Minimal Ayırıcı Normal Form, Quine-McCluskey Metodu, Karnaugh Diyagramı, Boole Cebiri Toerisi, Atomlar, Latisler, Simetrik Fark, Boole Halkaları ve Uygulamaları |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler temel matematik bilgi ve kültürüne sahip olabilmeyi, problemleri bilgisayarda çözecek algoritmalar oluşturma ve uygulayabilmeyi ve 3. Diğer disiplinlerde ortaya çıkan problemleri analiz edip değerlendirme yapabilmeyi öğrenecektir.
- Örrenciler analitik düşünebilme ve değerlendirme özelliğine sahip olabilmeyi öğrenecektir.
- Öğrenciler diğer disiplinlerde ortaya çıkan problemleri analiz edip değerlendirme yapabilme becerisini kazanacaktır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Küme Teorisine Giriş | Kitap 2 (Bölüm 2) |
2 | Önermeler,Bağlaçlar, Mantık Kanunları | Kitap 1 (Bölüm 2) |
3 | Mantıksal Gerertirmeler ve Denklikler, Ayırıcı Normal Form | Kitap 1 (Bölüm 2) |
4 | Operatörler, Boole Cebiri Aksiyomları | Kitap 2 (Bölüm 3) |
5 | Sıralama Bağıntısı, Özellikleri | Kitap 2 (Bölüm 3) |
6 | Boole İfadeleri ve Boole Fonksiyonları | Kitap 2 (Bölüm 3) |
7 | Boole Cebiri ve Önermesel Mantık | Kitap 2 (Bölüm 3) |
8 | Köprü Devreler, Lojik Devreler, Lojik Devrelerde Çoklu Çıkış | Kitap 2 (Bölüm 4) |
9 | Yıliçi sınavı | ---- |
10 | Minimalleştirme, Minimal Ayırıcı Normal Form | Kitap 2 (Bölüm 4) |
11 | Quine-McCluskey Metodu, Karnaugh Diyagramı | Kitap 1 (Bölüm 8) |
12 | Quine-McCluskey Metodu, Karnaugh Diyagramı | Kitap 1 (Bölüm 8) |
13 | Boole Cebiri Toerisi, Atomlar | Kitap 2 (Bölüm 5) |
14 | Latisler, Simetrik Fark | Kitap 2 (Bölüm 5) |
15 | Final sınavı | ----- |
16 |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 0 | 0 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 30 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 14 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|