Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Halk oyunları Temel Figür Eğitimi | BED4031 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Matematik Mühendisliği Lisans Programı Seçmeli @ Matematik Mühendisliği Lisans Programı (İngilizce) Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama Lisans Programı Seçmeli @ Felsefe Lisans Programı Seçmeli @ Matematik Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Beden Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Devrim Yazıcı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Tüm Türkiye nin mozaiğini yaşatan Üniversitemizde okuyan hemen hemen her il den gelen gençlerimizi Folklorumuz la ve onun bir parçası olan halk oyunlarımızla kaynaştırıp,gelmiş oldukları kültürü burada da coşkusunu yakalayıp diğer kültürleri de tanımalarını sağlamak.Gelecekte iş hayatı ve günlük yaşamında da paylaşabilecekleri birlikteliklerin ve kişilik gelişimine katkıda bulunabilecek aktivitenin içinde kalmasını sağlamak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Anadolu muzun tüm halk oyunları türlerinin oyun karakterlerini, kaybolmakta olan geleneksel oyunlarımızın yapısını , gelişmeye uygun sahne tekniklerinin figürler üzerindeki temel adımların analizi ve Türk halk oyunları yarışma kuralları |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler halk oyunu tarihini öğrenecekler
- Öğrenciler halk oyunları figürlerin temel becerileri kazanacaktır.
- Öğrenciler halk oyunlarını geleneksel ve karakteristik özelliklerini kazanacaklar ve gelecek nesillere aktarabileceklerdir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Folklorun tanımı,Halk oyunlarının tarihçesi ve türler hakkında genel bilgi | |
2 | Halay bölgesi oyunlarınin temel figürleri | |
3 | İller bazında bölgelin ayrılması | |
4 | Zeybek bölgesi oyunların ın temel figürleri / Zeybek bölgesi oyunların ın temel figürleri | |
5 | Karşılama bölgesi oyunlarının temel figürleri | |
6 | Horon bölgesi oyunlarının temel figürleri | |
7 | Kaşıkla oynanan bölge oyunlarının temel figürleri | |
8 | Bar bölgesi oyunlarının temel figürleri | |
9 | Öğretilen bölgelerin genel yöre giysi bilgileri | |
10 | Öğretilen bölgelerin oyunların müziklerinin öğretimi | |
11 | Ritm teknikleri | |
12 | Oyunların geleneksel özellikleri | |
13 | Oyunların karakteristik özellikleri | |
14 | Genel tekrar | |
15 | Yıliçi sınavı | |
16 | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | 1 | 10 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 7 | 2 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|