Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı
Programı Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Direktörü | Aysun Gürol | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Türü | Lisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı alanında Lisans Derecesi (Sosyal Bilimler) almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | YTÜ Lisans programlarında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yükseköğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Yurtdışından kabul edilecek öğrenciler için YTÜ Yurt Dışından Kabul Edilecek Öğrenci Başvuru ve Kayıt Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır. En az %30 İngilizce öğretim yapılan lisans programlarına hak kazanan öğrenciler, İngilizce Yeterlilik Sınavına (İYS) girerler. İYS ve hazırlık öğretimi, Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngilizce Öğretmenliği Programı hariç, YTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO) Öğretim ve Sınav Yönergesine ve diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Bu programa yapılacak olan geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Bu programa ÖSYM tarafından yerleştirilen dikey geçiş öğrencilerinin işlemleri, 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | Programın temel amacı, okulöncesi eğitimin dünyadaki ve Türkiye’deki yeri ve önemini vurgulayarak, yaygınlaştırılması ve niteliğinin artırılmasına katkıda bulunabilecek düzeyde yaratıcı, yenilikçi ve etkili eğitim öğretim yöntemlerini benimseyen ve bu yöntemleri uygulamak için gerekli alt yapıya sahip okul öncesi öğretmeni adayları yetiştirilmektedir. Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü, Okul Öncesi öğretmeni yetiştirmek amacıyla bir eğitim planı yürütmektedir. Programda, zorunlu, alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür ve uygulama derslerine yer verilmektedir. Ayrıca, öğrenciler seçmeli dersler de almaktadırlar. Programda, çağdaş eğitim öğretim teknikleri kullanılarak; yaratıcı, yenilikçi ve etkili eğitim öğretim yöntemlerini benimseyen ve bu yöntemleri uygulamak için gerekli alt yapıya sahip okul öncesi öğretmeni adayları yetiştirilmektedir. Bu anabilim dalından mezun olanlar, öğretmenlik mesleğinin yanısıra çocuk eğitimiyle ilgili çeşitli kuruluşlarda çalışabilme olanağı bulabilmektedirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Mezunlarımız özel ya da devlet ilköğretim okullarındaki anasınıflarında ya da bağımsız anaokullarında okul öncesi öğretmeni ve yönetici olarak istihdam edilmektedir. Bununla birlikte öğrenciler, Okul Öncesi Eğitimi bilim dalı veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak yükseköğretim kurumlarında öğretmen, anaokullarında da uzman öğretmen olarak görev yapmaktadır. Bu program mezunları, KPSS´den gereken puanı almaları durumunda MEB tarafından okul öncesi öğretmeni olarak atanmaktadır | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | Başarı değerlendirmesia) Bir öğrencinin bir dersten sağlayacağı başarının değerlendirilmesinde, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl içi notu ile yarıyıl sonu sınavında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl sonu notu dikkate alınır.b) Başarının ölçülmesinde yarıyıl içi notunun ağırlığı % 60 ve yarıyıl sonu sınavının ağırlığı % 40’dır. Başarı notu(1) Başarı notu aşağıda belirtildiği şekilde tespit edilir.Bunun tespitinde bağıl değerlendirme yöntemi kullanılır. a) Başarı notlarının anlamları aşağıdaki şekilde tanımlanır.
K: Kalır İ: İzinli M: Muaf E: Eksik 2) Bir dersten (DC) harf notunu alan öğrenci, bu dersi koşullu başarmış (koşullu başarılı) kabul edilir. Bu nedenle bir dersten (DC) harf notunu alan öğrencinin bu dersten başarılı sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir. Sorumlu olduğu öğretim planında koşullu başarılı dersi/dersleri bulunan öğrencinin mezun olabilmesi için tüm derslere ait AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir ve AGNO hesabına katılır. 3) G (Geçer) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 4) K (Kalır) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 5) İ (İzinli) notu, bu Yönetmeliğin ilgili maddesi uyarınca öğrenimine ara verme izni alan ve bu nedenle derse ait koşulları yerine getirmeme durumunu gösterir ve bir nota dönünceye kadar AGNO hesabına katılmaz. Dersin alındığı yarıyılı takip eden dersin bulunduğu yarıyıl sonuna kadar tamamlanmayan dersler için İ notu otomatik olarak FF’ye dönüşür. 6) M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek ilgili yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilen nottur ve AGNO hesabına katılmaz. Mazeret, Bütünleme ve Mezuniyet sınavları(1) Mazeret sınavı, yarıyıl içi sınavı için yapılır. Yarıyıl içinde iki sınav yapılması durumunda öğrenci sadece bunlardan biri için mazeret sınavına girebilir. Öğrencinin bir dersten mazeret sınavına alınıp alınmayacağı ve mazeret sınavlarının nasıl yapılacağı, Senato tarafından belirlenen esaslara göre yürütülür. Yarıyıl sonu sınavı için mazeret sınav hakkı verilmez.(2) Bütünleme sınavına ilişkin esaslar şunlardır:
a) Bütünleme sınavına girebilmek için; ilgili derslere sınavın yapılacağı eğitim-öğretim yılında kayıt yaptırmış olmak ve bu derslerin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Bütünleme sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim planında yer alan tüm dersleri, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarı ile ağırlıklı genel not ortalaması en az (2.00) olacak şekilde tamamlamaları gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- Öğrenciler okul öncesi eğitim alanında lisans düzeyinde öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri tanımlar, kuramsal ve uygulamalı bilgileri tartışır
- Öğrenciler okul öncesi eğitim alanında ulusal ve uluslararası eğitim problemlerini tanımlar ve çözümler
- Öğrenciler sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar
- Öğrenciler okul öncesi eğitim alanında eğitim uygulamalarında alanı ile ilgili olay ve olguları kavramlaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler
- Öğrenciler okul öncesi eğitim alanında öğretim teknolojilerini ve araç-gereçleri etkili bir biçimde kullanır
- Öğrenciler çocukların gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular
- Öğrenciler konu alanına ve öğrencinin ihtiyaçlarına uygun materyal geliştirir, uygulama etkinliklerinde kayıt tutar, belge ve raporları düzenler
- Öğrenciler okul öncesi eğitim alanında bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır
- Öğrenciler alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
- Öğrenciler okul öncesi eğitim alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
- Öğrenciler mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılır, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri takip etmek konusunda hayat boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir
- Öğrenciler okul öncesi eğitim alanında toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevredeki çocuklar ve aileler için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular
- Öğrenciler Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımlar
- Öğrenciler çocukların gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını açıklar
- Öğrenciler program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlar, işler ve değerlendirir
- Öğrenciler öğretmenin rehberlik görevlerini ve çocuğu tanıma yollarını tanımlar
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
TDB1031 | Türkçe 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
MDB1051 | İngilizce I | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ATA1031 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
BTO1811 | Bilgisayar I | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
EGT1011 | Eğitim Bilimine Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
OKL1111 | Okul Öncesi Eğitime Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
OKL1121 | İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
OKL1031 | Psikoloji | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
TDB1032 | Türkçe 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
OKL1112 | Anne Çocuk Sağlığı ve İlk Yardım | 3 | 0 | 0 | 3 | 12 | |
EGT1102 | Eğitim Psikolojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
MDB1052 | İngilizce II | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BTO1812 | Bilgisayar II | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
ATA1032 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
EGT1052 | Eğitim Felsefesi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0001 | Seçmeli 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
OKL2011 | Erken Çocukluk Döneminde Gelişim I | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
OKL2021 | Anne Çocuk Beslenmesi | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
OKL2031 | Yaratıcılık ve Geliştirilmesi | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
OKL2141 | Çocukta Oyun Gelişimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2011 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
EGT2172 | Eğitim Sosyolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT2021 | Türk Eğitim Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2022 | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
OKL2012 | Erken Çocukluk Döneminde Gelişim II | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
OKL2022 | Çocuk Edebiyatı | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
OKL2032 | Matematik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
OKL2042 | Çocuk Ruh Sağlığı | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
OKL2052 | Drama | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT3111 | Özel Öğretim Yöntemleri I | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
EGT3011 | Sınıf Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT4011 | Okul Deneyimi 1 | 1 | 4 | 0 | 3 | 6 | |
OKL3011 | Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
OKL3121 | Müzik Eğitimi I | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | |
OKL3131 | Fen Eğitimi | 2 | 2 | 0 | 3 | 3 | |
OKL3041 | Görsel Sanatlar Eğitimi | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
IST1922 | İstatistik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT4051 | Özel Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2012 | Ölçme ve Değerlendirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
OKL3012 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 | |
OKL3122 | Müzik Eğitimi II | 2 | 2 | 0 | 3 | 3 | |
OKL3032 | Materyal Geliştirme | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
OKL3142 | Etkili İletişim | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
OKL3052 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
OKL3062 | Özel Öğretim Yöntemleri II | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT4021 | Rehberlik | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
EGT4012 | Öğretmenlik Uygulaması 1 | 2 | 6 | 0 | 5 | 8 | |
OKL4001 | Anne Baba Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
OKL4021 | Araştırma Projesi I | 1 | 2 | 0 | 2 | 5 | |
SEC0002 | Seçmeli 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0003 | Seçmeli 3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0004 | Seçmeli 4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EGT3012 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
OKL4012 | İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programı | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
OKL4022 | Araştırma Projesi II | 1 | 2 | 0 | 2 | 5 | |
OKL4032 | Öğretmenlik Uygulaması II | 2 | 6 | 0 | 5 | 6 | |
SEC0005 | Seçmeli 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
30 Toplam: | |||||||
240 Program Toplam AKTS: | |||||||
Seçmeli 2 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
PDR4102 | Meslek Etiği Ve Yasal Konular | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF4071 | Aile ve evlilik eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF4111 | Sosyal Beceri Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SNF4081 | Hayat Boyu Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
Seçmeli 1 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
OKL2061 | Okul Öncesi Eğitimde Çağdaş Yaklaşımlar | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
OKL2071 | Okul Öncesinde Değerler Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
OKL2081 | Çocuk Yayıncılığı | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
Seçmeli 3 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
OKL4131 | Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Yönetim ve Denetim | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
OKL4141 | Okul Aile ve Çevre İşbirliği | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
OKL4161 | Okul Öncesi Dönemde Farklı Eğitim Modelleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
Seçmeli 5 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
OKL4191 | Çocukla İletişim | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
OKL4171 | Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
OKL4181 | Temel Sağlık Bilgisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
OKL4142 | Okul Öncesinde Demokrasi Eğitimi ve Çocuk Hakları | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
OKL4152 | Çocukları Tanıma Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
OKL4162 | Okul Öncesi Dönemde Kaynaştırma | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
OKL4072 | Gelişim Kuramları | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
OKL4182 | Okul Öncesi Eğitimde Program Geliştirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
Seçmeli 4 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
OKL4002 | Davranış ve Öğrenme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
OKL4102 | Okul Öncesi Dönemde Kişilerarası Problem Çözme Becerileri | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
OKL4122 | Risk Altındaki Çocukların Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
OKL1111 | Okul Öncesi Eğitime Giriş | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 5 | 4 | 2 | 3 |
OKL1121 | İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 |
OKL1031 | Psikoloji | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 |
BTO1811 | Bilgisayar I | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
EGT1011 | Eğitim Bilimine Giriş | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 |
MDB1051 | İngilizce I | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 |
ATA1031 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 |
TDB1031 | Türkçe 1 | 1 | 2 | 4 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | - | 4 | 2 |
OKL1112 | Anne Çocuk Sağlığı ve İlk Yardım | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 |
EGT1102 | Eğitim Psikolojisi | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 4 |
ATA1032 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 |
BTO1812 | Bilgisayar II | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT1052 | Eğitim Felsefesi | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
MDB1052 | İngilizce II | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 1 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 |
TDB1032 | Türkçe 2 | 1 | 2 | 4 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 3 | 1 |
OKL2011 | Erken Çocukluk Döneminde Gelişim I | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 5 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 |
OKL2021 | Anne Çocuk Beslenmesi | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 |
OKL2031 | Yaratıcılık ve Geliştirilmesi | 4 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 4 | 5 | 2 | 2 |
OKL2141 | Çocukta Oyun Gelişimi | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 |
EGT2011 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 4 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 4 | 5 | 5 | 5 |
SEC0001 | Seçmeli 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 |
EGT2172 | Eğitim Sosyolojisi | 4 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 2 | 1 | 1 |
OKL2012 | Erken Çocukluk Döneminde Gelişim II | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 5 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 4 | 5 |
OKL2022 | Çocuk Edebiyatı | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
OKL2032 | Matematik Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 |
OKL2042 | Çocuk Ruh Sağlığı | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 |
OKL2052 | Drama | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 |
EGT2022 | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | 2 | 2 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 |
EGT2021 | Türk Eğitim Tarihi | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 3 | 1 | 2 |
OKL3011 | Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 |
OKL3121 | Müzik Eğitimi I | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 |
OKL3131 | Fen Eğitimi | 1 | 1 | 2 | 5 | 4 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 5 | 2 | 1 |
OKL3041 | Görsel Sanatlar Eğitimi | 3 | 1 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 5 | 2 |
EGT3111 | Özel Öğretim Yöntemleri I | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 2 |
EGT3011 | Sınıf Yönetimi | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 4 | 3 | 1 |
EGT4011 | Okul Deneyimi 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
IST1922 | İstatistik | 1 | 1 | 2 | 4 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 |
OKL3012 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 1 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 |
OKL3122 | Müzik Eğitimi II | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 |
OKL3032 | Materyal Geliştirme | 1 | 1 | 1 | 2 | 4 | 5 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 |
OKL3142 | Etkili İletişim | 2 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 |
OKL3052 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | 1 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 5 | 1 | 5 | 5 | 2 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 |
OKL3062 | Özel Öğretim Yöntemleri II | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 |
EGT4051 | Özel Eğitim | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 |
EGT2012 | Ölçme ve Değerlendirme | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 1 | 2 | 5 | 1 | 5 | 2 | 4 | 3 |
OKL4001 | Anne Baba Eğitimi | 1 | 4 | 2 | 5 | 4 | 4 | 2 | 1 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 |
OKL4021 | Araştırma Projesi I | 1 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 |
EGT4021 | Rehberlik | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 |
EGT4012 | Öğretmenlik Uygulaması 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
SEC0003 | Seçmeli 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 |
OKL4012 | İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programı | 3 | 2 | 2 | 4 | 5 | 2 | 3 | 2 | 4 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 3 | 1 |
OKL4022 | Araştırma Projesi II | 2 | 1 | 1 | 5 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 |
OKL4032 | Öğretmenlik Uygulaması II | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
EGT3012 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 3 | 5 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 2 | 2 |
SEC0005 | Seçmeli 5 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 4 | 4 | 2 |
SEC0004 | Seçmeli 4 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 |
PDR4102 | Meslek Etiği Ve Yasal Konular | 4 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF4071 | Aile ve evlilik eğitimi | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF4111 | Sosyal Beceri Eğitimi | 3 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF4081 | Hayat Boyu Eğitim | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 2 | 3 | - | 1 | 1 |
OKL2061 | Okul Öncesi Eğitimde Çağdaş Yaklaşımlar | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 |
OKL2071 | Okul Öncesinde Değerler Eğitimi | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 |
OKL2081 | Çocuk Yayıncılığı | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 |
OKL4131 | Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Yönetim ve Denetim | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 |
OKL4141 | Okul Aile ve Çevre İşbirliği | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OKL4161 | Okul Öncesi Dönemde Farklı Eğitim Modelleri | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 |
OKL4142 | Okul Öncesinde Demokrasi Eğitimi ve Çocuk Hakları | 1 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 |
OKL4152 | Çocukları Tanıma Teknikleri | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 |
OKL4162 | Okul Öncesi Dönemde Kaynaştırma | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 |
OKL4072 | Gelişim Kuramları | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 5 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 5 | 2 | 3 |
OKL4182 | Okul Öncesi Eğitimde Program Geliştirme | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 |
OKL4171 | Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri | 2 | 2 | 2 | 5 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 |
OKL4181 | Temel Sağlık Bilgisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 |
OKL4191 | Çocukla İletişim | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 |
OKL4002 | Davranış ve Öğrenme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 4 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 |
OKL4102 | Okul Öncesi Dönemde Kişilerarası Problem Çözme Becerileri | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 |
OKL4122 | Risk Altındaki Çocukların Eğitimi | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) VE PROGRAM ÇIKTISI (PÇ) İLİŞKİ MATRİSİ
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yettkinlik | |
PÇ-1 | X | X | X | |||||
PÇ-2 | X | X | X | X | ||||
PÇ-3 | X | X | X | |||||
PÇ-4 | X | X | X | |||||
PÇ-5 | X | X | X | X | X | X | ||
PÇ-6 | X | X | X | X | ||||
PÇ-7 | X | X | X | |||||
PÇ-8 | X | X | X | |||||
PÇ-9 | X | X | ||||||
PÇ-10 | X | X | X | X | ||||
PÇ-11 | X | X | X | X | ||||
PÇ-12 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-13 | X | X | X | |||||
PÇ-14 | X | X | X | |||||
PÇ-15 | X | X | X | X | X | X | ||
PÇ-16 | X | X | X |