Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Okul Öncesi Dönemde Kişilerarası Problem Çözme Becerileri | OKL4102 | 2 | 6 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ümmühan Yeşil Dağlı |
Dersi Veren(ler) | Ümmühan Yeşil Dağlı |
Asistan(lar)ı | Feride Gök |
Dersin Amacı | Dersin amacı, sosyal gelişimin temel kavram ve ilkelerini, problem çözme basamaklarını kavrayabilme ve kişiler arası bilişsel problem çözme yeteneklerini geliştirebilmedir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu ders süresince öğrenciler sosyal gelişimin temel kavram ve ilkelerini, problem çözme basamaklarını ve kişiler arası bilişsel problem çözme yeteneklerini öğreneceklerdir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler sosyal gelişimin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar
- Öğrenciler çocukların davranışlarını etkileyen gelişimsel ve çevresel etkenleri açıklar
- Öğrenciler çocukların davranışlarını etkileyen gelişimsel ve çevresel etkenleri tespit eder ve bu faktörleri problem çözmek için nasıl değiştireceğini belirler.
- Öğrenciler istenen davranışları öğretme yöntem ve tekniklerini açıklar ve uygular
- Öğrenciler problem çözme basamaklarını ve becerilerini açıklar ve örnek vaka ve olaylarda kullanır
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve derse giriş | 1, 2, 3 ve 4 nolu kaynaklar |
2 | Sosyal gelişimin temel kavramları ve ilkeleri | 1, 2, 3 ve 4 nolu kaynaklar |
3 | Disipline, pozitif yönlendirme, ödül ve ceza | 1, 2, 3 ve 4 nolu kaynaklar |
4 | Çocukların davranışlarını etkileyen etkenler: Çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal, sosyal ve dil gelişimi | 1, 2, 3 ve 4 nolu kaynaklar |
5 | Çocukların davranışlarını etkileyen etkenler: Fiziksel ve duygusal ortam | 1, 2, 3 ve 4 nolu kaynaklar |
6 | İstenen davranışları öğretmede model olma | 1, 2, 3 ve 4 nolu kaynaklar |
7 | İstenen davranışları öğretmede etkili iletişim | 1, 2, 3 ve 4 nolu kaynaklar |
8 | Arasınav | sınav |
9 | İstenen davranışları öğretmede etkili iletişim | 1,2,3 ve 4 nolu kaynaklar |
10 | Çocukların sınırlarını anlamalarına ve kabul etmelerine yardımcı olma | 1, 2, 3 ve 4 nolu kaynaklar |
11 | Problem çözme basamakları | 1, 2, 3 ve 4 nolu kaynaklar |
12 | Kişiler arası problem çözme | 1, 2, 3 ve 4 nolu kaynaklar |
13 | Kişiler arası problem çözme | 1, 2, 3 ve 4 nolu kaynaklar |
14 | Örnek vaka ve olay tartışmaları | 1, 2, 3 ve 4 nolu kaynaklar |
15 | Örnek vaka ve olay tartışmaları | 1, 2, 3 ve 4 nolu kaynaklar |
16 | Final | sınav |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 6 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 4 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 6 | 4 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|