| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar | OKL4051 | 2 | 6 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Remziye Ceylan |
| Dersi Veren(ler) | Ümmühan Yeşil Dağlı |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Dersin amacı, erken çocukluk eğitimci adaylarına program yaklaşım ve modellerini tanıtmak ve ülkemiz çocukları için geçerli olabilecek programların geliştirilmesine katkıda bulunabilmektir. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Ders boyunca öğrenciler, Türkiye ve dünyadaki farklı okul öncesi eğitim yaklaşımlarını, birbirlerinin farklı ve benzer yönlerini öğrenirler. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Erken çocukluk eğitimde yaklaşım ve programları sıralar
- Erken çocukluk eğitimde yaklaşım ve programları açıklar
- Erken çocukluk eğitimde yaklaşım ve programları karşılaştırır
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yapılandırıcı Yaklaşım | Ders Kitabı |
| 2 | Sosyokültürel Yaklaşım | Ders Kitabı |
| 3 | Waldorf Yaklaşımı | Ders Kitabı |
| 4 | Açık Eğitim Yaklaşımı | Ders Kitabı |
| 5 | Montessori Eğitim Yaklaşımı | Ders Kitabı |
| 6 | Bank Street Yaklaşımı | Ders Kitabı |
| 7 | Çocuktan Çocuğa Yaklaşımı | Ders Kitabı |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Ev Okulu | Ders Kitabı |
| 10 | Portage Erken Çocukluk Dönemi Eğitim Yaklaşımı | Ders Kitabı |
| 11 | Highscope Eğitim Yaklaşımı | Ders Kitabı |
| 12 | Okul Öncesinde Proje Yaklaşımı | Ders Kitabı |
| 13 | Reggio Emilia Yaklaşımı | Ders Kitabı |
| 14 | Reggio Emilia Yaklaşımı | Ders Kitabı |
| 15 | Tartışma | |
| 16 | Tartışma |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 1 | 20 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 50 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 20 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|