Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Okul Öncesi Eğitime Giriş | OKL1111 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Aysun Gürol |
Dersi Veren(ler) | Ümmühan Yeşil Dağlı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Okul öncesi eğitimin tanımı, ilkeleri, önemi ve yararları, okul öncesi eğitime temel olan görüşler ve okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi, dünyada ve Türkiye’de okul öncesi eğitimin bugünkü durumu, okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri, okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri, okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri, okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi ile ilgili kuramsal bilgi ve uygulama becerisi kazandırmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Erken çocukluk kavramı, Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitim, okul öncesi eğitimin tanımı, ilkeleri, önemi ve yararları, okul öncesi eğitime temel olan görüşler ve okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi, dünyada ve Türkiye’de okul öncesi eğitimin bugünkü durumu, okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri, okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.), okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri, okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler okul öncesi eğitimini tanımlar, ilkeleri, önemi ve yararlarını tanımlar
- Öğrenciler okul öncesi eğitime temel olan görüşleri karşılaştırır
- Öğrenciler farklı ülkelerdeki okulöncesi eğitim sistemlerini karşılaştırır
- Öğrenciler okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimlerini açıklar
- Öğrenciler okul öncesi öğretmeninin özelliklerini özetler
- Öğrenciler okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitlerini sıralar
- Öğrenciler okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özelliklerini tartışır
- Öğrenciler okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemini açıklar
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Erken çocukluk kavramı, Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitim | 1 ve 2 nolu kaynak |
2 | Okul öncesi eğitimin tanımı, ilkeleri, önemi ve yararları | 1ve 2 nolu kaynak |
3 | Okul öncesi eğitime temel olan görüşler | 1 ve 2 nolu kaynak |
4 | Okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi, | 1 ve 2 nolu kaynak |
5 | Dünyada ve Türkiye’de okul öncesi eğitimin bugünkü durumu | 1 ve 2 nolu kaynak |
6 | Okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri, | 1 ve 2 nolu kaynak |
7 | Okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri | 1 ve 2 nolu kaynak |
8 | Ara sınav | sınav |
9 | Okul öncesi öğretmeninin özellikleri | 1 ve 2 nolu kaynak |
10 | Okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.) | 3 nolu kaynak |
11 | Okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri | 3 nolu kaynak |
12 | Okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri | 3 nolu kaynak |
13 | Okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi | 4 nolu kaynak |
14 | Okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi. | 4 nolu kaynak |
15 | Tartışmalar | İlgili kaynaklar |
16 | Final | sınav |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 3 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 8 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|