| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Erken Çocukluk Döneminde Gelişim I | OKL2011 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Ümmühan Yeşil Dağlı |
| Dersi Veren(ler) | Ümmühan Yeşil Dağlı |
| Asistan(lar)ı | Feride Gök |
| Dersin Amacı | Bu ders, döllenmeden başlayarak erken çocukluk dönemi boyunca çocukların fiziksel, bilişsel ve dil gelişimi alanlarını inceler. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Gelişimin biyolojik ve çevresel temelleri; doğum öncesi dönem; doğum ve yeni doğan bebek; bebeklik, yürüme ve erken çocukluk yıllarındaki fiziksel, bilişsel ve dil gelişimi |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, döllenmeden başlayarak, erken çocukluk döneminin sonuna kadar olan dönemdeki çocukların fiziksel gelişim özelliklerini açıklar.
- Öğrenciler, döllenmeden başlayarak, erken çocukluk döneminin sonuna kadar olan dönemdeki çocukların bilişsel gelişim özelliklerini açıklar.
- Öğrenciler, döllenmeden başlayarak, erken çocukluk döneminin sonuna kadar olan dönemdeki çocukların dil gelişim özelliklerini açıklar.
- Öğrenciler, fiziksel, bilişsel ve dil gelişim teorilerini açıklar.
- Öğrenciler, fiziksel, bilişsel ve dil gelişimine etki eden biyolojik ve çevresel faktörleri açıklar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders İçeriği, kaynaklar, ödevler, ders ile ilgili diğer bilgilerin açıklanması | Ders izlencesi |
| 2 | Gelişim ile ilgili temel yaklaşımlar ve kuramlar ve gelişimde kullanılan araştırma yöntemleri | Kaynak 1 & 2 |
| 3 | Doğum öncesi dönem ve gelişimin biyolojik temelleri | Kaynak 1 & 2 |
| 4 | Doğum ve yeni doğan bebek | Kaynak 1 & 2 |
| 5 | Fiziksel gelişim: Beyin ve sinir sistemi gelişimi | Kaynak 1 & 2 |
| 6 | Fiziksel gelişim: Bebeklik ve yürüme dönemi | Kaynak 1 & 2 |
| 7 | Fiziksel gelişim: Okul öncesi dönem | Kaynak 1 & 2 |
| 8 | Arasınav | Kaynak 1 & 2 |
| 9 | Fiziksel gelişim: Ilkokul yılları | Kaynak 1 & 2 |
| 10 | Bilişsel gelişim: Temel kavramlar ve kuramlar | Kaynak 1 & 2 |
| 11 | Bilişsel gelişim: Bebeklik ve yürüme dönemi | Kaynak 1 & 2 |
| 12 | Bilişsel gelişim: Okul öncesi dönem | Kaynak 1 & 2 |
| 13 | Bilişsel gelişim: Okul öncesi ve ilkokul yılları | Kaynak 1 & 2 |
| 14 | Dil gelişimi: Kuramlar ve temel kavramlar | Kaynak 1 & 2 |
| 15 | Dil gelişimi: Doğumdan erken çocukluğun sonuna kadar | Kaynak 1 & 2 |
| 16 | Final | Kaynak 1 & 2 |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 25 |
| Sunum/Jüri | 1 | 5 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 15 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 5 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|