Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Çocukta Oyun Gelişimi | OKL2141 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Remziye Ceylan |
Dersi Veren(ler) | Ümmühan Yeşil Dağlı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu ders boyunca öğrenciler, oyunun tanımını ve önemini, oyunun (sosyal, duygusal, psikomotor, fiziksel, bilişsel, dil, kişilik, ahlak ve cinsel) gelişim alanlarına olan etkileri,oyun evreleri ve oyun çeşitleri, oyun yerleri, çeşitli oyun araç ve gereçleri, Oyun öğretiminin genel ilkeleri, Oyun gelişimi ile ilgili teoriler, Özürlü çocuklar hasta ve hastanede yatan çocuklar için oyun ve oyuncaklar, çocukların tanı ve tedavisinde oyun terapisi hakkında genel bilgileri öğrenmektedirler. |
---|---|
Dersin İçeriği | Oyunun tarihsel gelişimi ve oyun kuramları, oyun ile ilgili temel kavramlar, erken çocukluk döneminde oyun ve çocuğun gelişimine bağlı oyun aşamaları, uyumsuz davranışların oyun ortamında eğitimi, farklı kültürlerde oyun, Türk kültüründe oyun ve oyuncak. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler oyunun tarihsel gelişimini özetler
- Öğrenciler oyun kuramlarını açıklar,
- Öğrenciler oyun ile ilgili temel kavramları tanımlar
- Öğrenciler erken çocukluk döneminde oyun ve çocuğun gelişimine bağlı oyun aşamalarını sıralar
- Öğrenciler uyumsuz davranışların oyun ortamında eğitimini açıklar
- Öğrenciler Türk kültüründe oyun ve oyuncak örnekleri verir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oyunun tanımı, çocuk oyunlarının önemi ve işlevleri | 1 ve 3 nolu kaynaklar |
2 | Oyunun tarihsel gelişimi ve oyun kuramları | 1 ve 3 nolu kaynaklar |
3 | Oyun ile ilgili temel kavramlar | 1 ve 3 nolu kaynaklar |
4 | Erken çocukluk döneminde oyun | 2 nolu kaynak |
5 | Oyun döneminde çocuğun ve çocuk oyunlarının genel özellikleri | 1 ve 3 nolu kaynaklar |
6 | Yaşlara göre oyun türleri ve okul öncesi dönem çocuğunun gelişimine bağlı oyun aşamaları | 1 ve 3 nolu kaynaklar |
7 | Uyumsuz davranışların oyun ortamında eğitimi | 1 ve 3 nolu kaynaklar |
8 | Ara sınav | sınav |
9 | Oyunun toplumsal rolü | 1 ve 3 nolu kaynaklar |
10 | Oyunun çocuğun gelişimiyle geçirdiği aşamalar | 1 ve 3 nolu kaynaklar |
11 | Oyun çeşitleri | 2 nolu kaynak |
12 | Farklı kültürlerde oyun | Araştırma |
13 | Türk kültüründe oyun ve tarihsel gelişim süreci | Araştırma |
14 | Türk kültüründe oyun ve oyuncak örnekleri | Araştırma |
15 | Tartışma | ilgili kaynaklar |
16 | final | sınav |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|