| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Erken Çocukluk Döneminde Gelişim II | OKL2012 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Ümmühan Yeşil Dağlı |
| Dersi Veren(ler) | Ümmühan Yeşil Dağlı |
| Asistan(lar)ı | Feride Gök |
| Dersin Amacı | Bu ders, doğumdan başlayarak erken çocukluk dönemi boyunca çocukların sosyal, duygusal, ahlak, kişilik, benlik, mizaç, bağlanma ve cinsiyet tiplemesi ve cinsiyet kimliği gelişimini inceler. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Bu ders bebeklikten başlayarak erken çocukluk yılları boyunca çocukların sosyal-duygusal gelişim alanını kapsar. Dersin içeriği spesifik olarak şu konulardan oluşur: Bebeklik, yürüme ve erken çocukluk döneminde sosyal gelişim, duygusal gelişim, kişilik gelişimi, ahlak gelişimi, cinsiyet tiplemesi ve cinsiyet kimliği gelişimi, benlik gelişimi, mizaç gelişimi ve bağlanma gelişimi. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, erken çocukluk dönemindeki çocukların sosyal gelişim özelliklerini açıklar.
- Öğrenciler, erken çocukluk dönemindeki çocukların duygusal gelişim özelliklerini açıklar.
- Öğrenciler, erken çocukluk dönemindeki çocukların kişilik ve benlik gelişimlerini açıklar.
- Öğrenciler, erken çocukluk dönemindeki çocukların cinsiyet tiplemesi ve cinsiyet kimliği açıklar.
- Öğrenciler, erken çocukluk dönemindeki çocukların ahlak gelişimini açıklar.
- Öğrenciler, erken çocukluk dönemindeki çocukların mizaç ve bağlanma gelişimini açıklar.
- Öğrenciler, sosyal-duygusal gelişim kuramlarınıı açıklar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders İçeriği, kaynaklar, ödevler, ders ile ilgili diğer bilgilerin açıklanması | Ders izlencesi |
| 2 | Temel kavramlar | Kaynak 1 & 2 |
| 3 | Sosyal-duygusal gelişim teorileri | Kaynak 1 & 2 |
| 4 | Mizaç gelişimi | Kaynak 1 & 2 |
| 5 | Bağlanmanın gelişimi | Kaynak 1 & 2 |
| 6 | Sosyal-duygusal gelişim: Bebeklik ve yürüme dönemi | Kaynak 1 & 2 |
| 7 | Sosyal-duygusal gelişim: Okul öncesi dönem | Kaynak 1 & 2 |
| 8 | Arasınav | Kaynak 1 & 2 |
| 9 | Sosyal-duygusal gelişim: İlkokul dönemi | Kaynak 1 & 2 |
| 10 | Kişilik ve benlik gelişimi: Bebeklik ve yürüme dönemi | Kaynak 1 & 2 |
| 11 | Kişilik ve benlik gelişimi: Okul öncesi ve ilkokul dönemi | Kaynak 1 & 2 |
| 12 | Cinsiyet tiplemesi gelişimi | Kaynak 1 & 2 |
| 13 | Cinsiyet kimliği gelişimi | Kaynak 1 & 2 |
| 14 | Ahlak gelişimi: Kuramlar | Kaynak 1 & 2 |
| 15 | Ahlak gelişimi: Bebeklikten erken çocukluğun sonuna kadar | Kaynak 1 & 2 |
| 16 | Final | Kaynak 1 & 2 |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 15 |
| Sunum/Jüri | 1 | 5 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 5 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|