Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Erken Çocukluk Döneminde Gelişim II | OKL2012 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ümmühan Yeşil Dağlı |
Dersi Veren(ler) | Ümmühan Yeşil Dağlı |
Asistan(lar)ı | Feride Gök |
Dersin Amacı | Bu ders, doğumdan başlayarak erken çocukluk dönemi boyunca çocukların sosyal, duygusal, ahlak, kişilik, benlik, mizaç, bağlanma ve cinsiyet tiplemesi ve cinsiyet kimliği gelişimini inceler. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu ders bebeklikten başlayarak erken çocukluk yılları boyunca çocukların sosyal-duygusal gelişim alanını kapsar. Dersin içeriği spesifik olarak şu konulardan oluşur: Bebeklik, yürüme ve erken çocukluk döneminde sosyal gelişim, duygusal gelişim, kişilik gelişimi, ahlak gelişimi, cinsiyet tiplemesi ve cinsiyet kimliği gelişimi, benlik gelişimi, mizaç gelişimi ve bağlanma gelişimi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, erken çocukluk dönemindeki çocukların sosyal gelişim özelliklerini açıklar.
- Öğrenciler, erken çocukluk dönemindeki çocukların duygusal gelişim özelliklerini açıklar.
- Öğrenciler, erken çocukluk dönemindeki çocukların kişilik ve benlik gelişimlerini açıklar.
- Öğrenciler, erken çocukluk dönemindeki çocukların cinsiyet tiplemesi ve cinsiyet kimliği açıklar.
- Öğrenciler, erken çocukluk dönemindeki çocukların ahlak gelişimini açıklar.
- Öğrenciler, erken çocukluk dönemindeki çocukların mizaç ve bağlanma gelişimini açıklar.
- Öğrenciler, sosyal-duygusal gelişim kuramlarınıı açıklar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders İçeriği, kaynaklar, ödevler, ders ile ilgili diğer bilgilerin açıklanması | Ders izlencesi |
2 | Temel kavramlar | Kaynak 1 & 2 |
3 | Sosyal-duygusal gelişim teorileri | Kaynak 1 & 2 |
4 | Mizaç gelişimi | Kaynak 1 & 2 |
5 | Bağlanmanın gelişimi | Kaynak 1 & 2 |
6 | Sosyal-duygusal gelişim: Bebeklik ve yürüme dönemi | Kaynak 1 & 2 |
7 | Sosyal-duygusal gelişim: Okul öncesi dönem | Kaynak 1 & 2 |
8 | Arasınav | Kaynak 1 & 2 |
9 | Sosyal-duygusal gelişim: İlkokul dönemi | Kaynak 1 & 2 |
10 | Kişilik ve benlik gelişimi: Bebeklik ve yürüme dönemi | Kaynak 1 & 2 |
11 | Kişilik ve benlik gelişimi: Okul öncesi ve ilkokul dönemi | Kaynak 1 & 2 |
12 | Cinsiyet tiplemesi gelişimi | Kaynak 1 & 2 |
13 | Cinsiyet kimliği gelişimi | Kaynak 1 & 2 |
14 | Ahlak gelişimi: Kuramlar | Kaynak 1 & 2 |
15 | Ahlak gelişimi: Bebeklikten erken çocukluğun sonuna kadar | Kaynak 1 & 2 |
16 | Final | Kaynak 1 & 2 |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum/Jüri | 1 | 5 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 5 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|