Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Çocuk Edebiyatı | OKL2022 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mehmet Nur Tuğluk |
Dersi Veren(ler) | Ümmühan Yeşil Dağlı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Okumanın öneminin kavranmasıyla birlikte bunun alışkanlık haline getirilmesini sağlamak, Kişinin duygusal ve zihinsel açıdan gelişmesine katkı sağlamak topluma faydalı hür düşünen bir toplumun varlığına katkı sağlamak, Milletini vatanını, insanları ve çevreyi seven koruyan insan yetişmesini sağlamak |
---|---|
Dersin İçeriği | Çocuğun hayatında kitabın yeri; okul öncesi dönemde dil ve edebiyat zevki; Türkiyede ve dünyada çocuk edebiyatının gelişmesi; çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler; masal; fabl; destan/efsane; roman; hikaye; biyografi; şiir; tekerleme; bilmece; parmak oyunları; anı; dramatizasyon. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler çocuğun ve çocuk edebiyatının tanımını ve kapsamını tanımlar.
- Öğrenciler çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikleri sıralar
- Öğrenciler çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun materyaller seçer
- Öğrenciler okul öncesi eğitim alanında alanı ile ilgili yayınları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler
- Öğrenciler konu alanına ve öğrencinin ihtiyaçlarına uygun materyal geliştirme yeteneği kazanır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuk edebiyatının bir edebiyat türü olarak gelişimi | İlgili Kaynaklar |
2 | Çocuk ve çocuğun özellikleri | İlgili Kaynaklar |
3 | Çocukta dil gelişimi | İlgili Kaynaklar |
4 | Çocuğa okuma alışkanlığı kazandırma | İlgili Kaynaklar |
5 | Çocuk edebiyatı yayınlarının özellikleri ve aranılan nitelikler | İlgili Kaynaklar |
6 | Basılı,sesli ve görüntülü yayınlar | İlgili Kaynaklar |
7 | Çocuk edebiyatı türleri ( masallar,fabıllar) | İlgili Kaynaklar |
8 | Vize 1 | sınav |
9 | Çocuk edebiyatı türleri (efsaneler) | İlgili Kaynaklar |
10 | Çocuk edebiyatı türleri (ninniler,tekerlemeler) | İlgili Kaynaklar |
11 | Çocuk edebiyatı türleri (Bilmeceler,fıkralar) | İlgili Kaynaklar |
12 | Çocuk edebiyatı türleri (türküler-çocuk şarkıları) | İlgili Kaynakalar |
13 | vize 2 | Sınav |
14 | Çocuk edebiyatı türleri (Şiir,roman ve hikayeler) | İlgili Kaynaklar |
15 | Çocuk edebiyatı türleri | İlgili Kaynaklar |
16 | Dönem sonu sınavı | sınav |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|