Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Matematik Eğitimi | OKL2032 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ümmühan Yeşil Dağlı |
Dersi Veren(ler) | Ümmühan Yeşil Dağlı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Okul öncesi dönemi çocuklarında matematiksel düşünceyi oluşturan, onlara sınıflama, eşleştirme, sıralama, karşılaştırma gibi çok önemli kavramları veren, matematiksel yapının temellerini atan, günümüz teknolojisini kullanarak çocukların matematikten zevk almasını ve endişe etmemelerini sağlayan öğretmenlerin yetiştirilmesi amaçlanmıştır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Matematiksel düşüncenin yeri ve önemi, matematiğin, zeka, cinsiyet, toplumsal değerler gibi değişkenlerle ilişkileri, okul öncesi dönemde matematiksel düşünmenin gelişimi ve geliştirilmesi ile ilgili farklı yaklaşımlar, matematik kavramlarının öğretilmesinde eğitim programlarında dikkate alınması gereken temel öğretim ilkeleri, sezgisel matematiğin tanımı, okul öncesinde kazandırılabilecek temel matematiksel kavramlar (sayı sayma, çokluk, doğal sayılarla işlemler, ölçme ile ilgili kavramlar, temel geometrik şekiller vb.), bu bilgileri kullanarak etkinlik örnekleri oluşturma. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler matematiğin, zeka, cinsiyet, toplumsal değerler gibi değişkenlerle ilişkilerini tanımlar.
- Öğrenciler okul öncesi dönemde matematiksel düşünmenin gelişimi ve geliştirilmesi ile ilgili farklı yaklaşımları açıklar.
- Öğrenciler matematik kavramlarının öğretilmesinde eğitim programlarında dikkate alınması gereken temel öğretim ilkeleri tartışır.
- Öğrenciler okul öncesi dönemde kazandırılabilecek temel matematiksel kavramlarını (sayı sayma, çokluk, doğal sayılarla işlemler, ölçme ile ilgili kavramlar, temel geometrik şekiller vb.) açıklar
- Öğrenciler matematik köşesinin ne şekilde hazırlanacağını açıklar
- Öğrenciler okul öncesi dönmede matematik eğitiminde kullanılan etkinlikleri anlatır
- Öğrenciler okul öncesi çocuklara yönelik matematik gelişimini sağlayacak aktivite örnekleri üretmeye çalışırken başkalarının da görüşlerini alır, özgün çözümler ortaya koymaya çalışır ve bunları akranlarıyla tartışır, işbirliği yapar ve paylaşır
- Öğrenciler okul öncesi çocuklara yönelik matematiksel kavramların gelişimini sağlayacak aktivite örnekleri üretir ve sunar
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okulöncesi dönemde matematiksel düşüncenin yeri ve önemi | 1 nolu kaynak |
2 | Matematik yeteneğinin tanımı, zekâ, cinsiyet gibi değişkenlerle ilişkileri | 2 ve 4 nolu kaynak |
3 | Matematik kavramlarının öğretilmesinde eğitim programlarında dikkate alınması gereken temel öğretim ilkeleri | 1 ve 2 nolu kaynak |
4 | Okulöncesinde matematik köşesinin planlanması | 5 nolu kaynak |
5 | Okul öncesi dönmede matematik eğitiminde kullanılan etkinlikler: müzik, oyun, dil, fen ve doğa, hikaye | 1,3 ve 5 nolu kaynak |
6 | Okul öncesi dönmede matematik eğitiminde kullanılan etkinlikler: masal, kavram haritası, görsel sanat eğitimi | 1,3 ve 5 nolu kaynak |
7 | Okul öncesi dönmede matematik eğitiminde kullanılan etkinlikler: drama, şiir, tekerleme, bilmece, okuma yazmaya hazırlık | 1,3 ve 5 nolu kaynak |
8 | Ara sınav | sınav |
9 | Okul öncesinde kazandırılabilecek temel matematik kavramları: sınıflandırma, eşleştirme, karşılaştırma sıralama, sayı kavramı | 1,3 ve 5 nolu kaynak |
10 | Okul öncesinde kazandırılabilecek temel matematik kavramları: işlem kavramı, geometrik şekiller | 1,3 ve 5 nolu kaynak |
11 | Okul öncesinde kazandırılabilecek temel matematik kavramları: işlem kavramı, geometrik şekiller | 1,3 ve 5 nolu kaynak |
12 | Okul öncesinde kazandırılabilecek temel matematik kavramları: uzaysal algı, ölçme, grafikler | 1,3 ve 5 nolu kaynak |
13 | Temel matematik kavramlarını kullanarak etkinlik hazırlama | 1,3 ve 5 nolu kaynak |
14 | Hazırlanan etkinliklerin sunulması ve geliştirmeye yönelik değerlendirilmesi.. | 1,3 ve 5 nolu kaynak |
15 | Dersin genel değerlendirilmesi | |
16 | Final | sınav |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 3 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 8 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|