Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Drama | OKL2052 | 3 | 6 | 2 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Remziye Ceylan |
Dersi Veren(ler) | Ümmühan Yeşil Dağlı |
Asistan(lar)ı | Feride Gök |
Dersin Amacı | Eğitimde bir öğretim yöntemi olarak dramayı tanıyabilmek. Oyun ve dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki önemi ve yararlarını kavrayabilmek. İlköğretimde günlük ve haftalık planlar içerisinde drama etkinlikleri planlayabilmek |
---|---|
Dersin İçeriği | Eğitsel drama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı, çocuklarla drama uygulamalarının tarihçesi, eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları, eğitici dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, eğitsel drama ortamı ve öğretmen nitelikleri, eğitsel drama da özel teknikler, eğitsel dramanın değerlendirilmesi, uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler drama kavramının tanımını ve anlamını tanımlar.
- Öğrenciler dramanın bir yöntem olarak eğitim-öğretimdeki gerekliliğini açıklar.
- Öğrenciler drama türlerini listeler; dramanın dramatizasyon, tiyatro ve oyundan farklılıklarını karşılaştırır.
- Öğrenciler dramanın yurt dışındaki ve Türkiye deki tarihsel gelişimini tartışır.
- Öğrenciler eğitimde dramanın temel öğelerini ve aşamalarını açıklar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaratıcı Dramanın tanımı | Adıgüzel Ömer.2010.Eğitimde Yaratıcı Drama. Naturel Yayınları. Ankara. Önder Alev. 2007. Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama.Epsilon yayınları.İstanbul. İlgili diğer kaynaklar ve makaleler. |
2 | Drama türleri arasındaki fark ve benzerlikler ve oyun uygulaması | Adıgüzel Ömer.2010.Eğitimde Yaratıcı Drama. Naturel Yayınları. Ankara. Önder Alev. 2007. Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama.Epsilon yayınları.İstanbul. İlgili diğer kaynaklar ve makalele |
3 | Eğitsel dramanın tarihçesi, Oyun uygulaması | Adıgüzel Ömer.2010.Eğitimde Yaratıcı Drama. Naturel Yayınları. Ankara. Önder Alev. 2007. Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama.Epsilon yayınları.İstanbul. İlgili diğer kaynaklar ve makalele |
4 | Oyun ve dramanın çocuk gelişimi ve eğitimindeki önemi ve yararları, Doğaçlama Örnekleri | İlgili kaynaklar ve materyaller |
5 | Okul öncesi dönemde kullanılan Yaratıcı Drama teknikleri, Fotoğraf tekniği | İlgili kaynaklar ve materyaller |
6 | Yaratıcı dramada hikayelerden yararlanma Çocuk hikayelerinden drama uygulama çalışması | İlgili kaynaklar ve materyaller |
7 | Yaratıcı dramada hikayelerden yararlanma Çocuk hikayelerinden drama uygulama çalışması | İlgili kaynaklar ve materyaller |
8 | vize 1 | İlgili kaynaklar ve materyaller |
9 | Okulöncesinde günlük ve haftalık plan içinde dramanın yeri Drama Etkinlik planı yapma | İlgili kaynaklar ve materyaller |
10 | Öğrenme türleri ile drama arasındaki ilişki Dramatik oyun | Adıgüzel Ömer.2010.Eğitimde Yaratıcı Drama. Naturel Yayınları. Ankara. Önder Alev. 2007. Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama.Epsilon yayınları.İstanbul. İlgili diğer kaynaklar ve makalele |
11 | Bireysel ve küme yaratıcılığının ortaya çıkarılması Pandomim uygulaması | İlgili kaynaklar ve materyaller |
12 | Bireysel ve küme yaratıcılığının ortaya çıkarılması Pandomim uygulaması | İlgili kaynaklar ve materyaller |
13 | Atölyede yaratıcı drama uygulamaları | İlgili kaynaklar ve materyaller |
14 | Atölyede yaratıcı drama uygulamaları | İlgili kaynaklar ve materyaller |
15 | Atölyede yaratıcı drama uygulamaları | İlgili kaynaklar ve materyaller |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 10 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | 2 | 30 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|