| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Müzik Eğitimi I | OKL3121 | 2 | 3 | 1 | 2 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Remziye Ceylan |
| Dersi Veren(ler) | Ümmühan Yeşil Dağlı |
| Asistan(lar)ı | Feride Gök |
| Dersin Amacı | Türkiye deki ve dünyada ki müzik türlerini tanıyabilmeTemel olarak notaları kavrayıp okuyabilme, solfej yapabilmeSes eğitimi ve sesini doğru kullanabilmeOkulöncesinde öğretilebilecek çocuk şarkılarını seslendirebilmeŞarkılara bir enstrümanla eşlik edebilme becerisi geliştirme |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Ülkemizde ve dünyadaki müzik türlerinin ve çalgıların tanıtımı ve özellikleri, temel solfej eğitimi (nota öğretimi, değerler, tartım çalışmaları, ses aralıkları, majör-minör diziler, basit Türk müziği dizileri, ölçü, tempo, nüans kavramları, ses değiştirici işaretler) , sesi doğru kullanma ve doğru şarkı söyleme teknikleri, çocuk şarkıları üzerinde dikte ve deşifre çalışmaları, eşlik çalgısı eğitimi. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler Türkiye'deki ve dünyadaki müzik türlerini tanımlar.
- Öğrenciler temel olarak notaları kavrayıp okuyabilme, solfej yapar.
- Öğrenciler okul öncesinde öğretilebilecek çocuk şarkılarını seslendirir
- Öğrenciler şarkılara bir enstrümanla eşlik edebilme becerisi geliştirir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Okulöncesi dönemde müzik eğitimi | İlgili kaynaklar ve makaleler. |
| 2 | Okul öncesi dönemi eğitiminde müziğin önemi | İlgili kaynaklar ve makaleler |
| 3 | Okulöncesi eğitiminde çocuk şarkıları | İlgili araç -gereç ve kaynaklar. |
| 4 | Okulöncesi müzik eğitiminin uygulama konuları | İlgili kaynaklar ve makaleler |
| 5 | Anaokulda Ritim Eğitimi | İlgili kaynaklar ve makaleler |
| 6 | Ritim çalışmaları | Ritm araç gereçleri |
| 7 | Anaokulunda kulak ve ses eğitim | |
| 8 | Vize 1 | İlgili materyaller. |
| 9 | Ses eğitimi uygulaması | İlgili materyaller |
| 10 | Ses eğitimi uygulaması | İlgili materyaller |
| 11 | Toplu ses eğitimi | İlgili materyaller |
| 12 | Anaokulunda Müzikli Oyunlaştırma(dramatizasyon) | |
| 13 | Vize 2 / Anaokulunda Müzik Merkezi | lgili materyaller ve kaynaklar |
| 14 | Anaokulunda Müzik Merkezi | lgili materyaller |
| 15 | Tekrar | lgili materyaller |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | 2 | 20 |
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 1 | 10 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 1 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 16 | 2 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 5 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|