Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Müzik Eğitimi I | OKL3121 | 2 | 3 | 1 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Remziye Ceylan |
Dersi Veren(ler) | Ümmühan Yeşil Dağlı |
Asistan(lar)ı | Feride Gök |
Dersin Amacı | Türkiye deki ve dünyada ki müzik türlerini tanıyabilmeTemel olarak notaları kavrayıp okuyabilme, solfej yapabilmeSes eğitimi ve sesini doğru kullanabilmeOkulöncesinde öğretilebilecek çocuk şarkılarını seslendirebilmeŞarkılara bir enstrümanla eşlik edebilme becerisi geliştirme |
---|---|
Dersin İçeriği | Ülkemizde ve dünyadaki müzik türlerinin ve çalgıların tanıtımı ve özellikleri, temel solfej eğitimi (nota öğretimi, değerler, tartım çalışmaları, ses aralıkları, majör-minör diziler, basit Türk müziği dizileri, ölçü, tempo, nüans kavramları, ses değiştirici işaretler) , sesi doğru kullanma ve doğru şarkı söyleme teknikleri, çocuk şarkıları üzerinde dikte ve deşifre çalışmaları, eşlik çalgısı eğitimi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler Türkiye'deki ve dünyadaki müzik türlerini tanımlar.
- Öğrenciler temel olarak notaları kavrayıp okuyabilme, solfej yapar.
- Öğrenciler okul öncesinde öğretilebilecek çocuk şarkılarını seslendirir
- Öğrenciler şarkılara bir enstrümanla eşlik edebilme becerisi geliştirir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okulöncesi dönemde müzik eğitimi | İlgili kaynaklar ve makaleler. |
2 | Okul öncesi dönemi eğitiminde müziğin önemi | İlgili kaynaklar ve makaleler |
3 | Okulöncesi eğitiminde çocuk şarkıları | İlgili araç -gereç ve kaynaklar. |
4 | Okulöncesi müzik eğitiminin uygulama konuları | İlgili kaynaklar ve makaleler |
5 | Anaokulda Ritim Eğitimi | İlgili kaynaklar ve makaleler |
6 | Ritim çalışmaları | Ritm araç gereçleri |
7 | Anaokulunda kulak ve ses eğitim | |
8 | Vize 1 | İlgili materyaller. |
9 | Ses eğitimi uygulaması | İlgili materyaller |
10 | Ses eğitimi uygulaması | İlgili materyaller |
11 | Toplu ses eğitimi | İlgili materyaller |
12 | Anaokulunda Müzikli Oyunlaştırma(dramatizasyon) | |
13 | Vize 2 / Anaokulunda Müzik Merkezi | lgili materyaller ve kaynaklar |
14 | Anaokulunda Müzik Merkezi | lgili materyaller |
15 | Tekrar | lgili materyaller |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | 2 | 20 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 1 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 5 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|