Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Fen EğitimiOKL313133220
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimOkulöncesi Eğitimi Lisans Programı
Dersin KoordinatörüÜmmühan Yeşil Dağlı
Dersi Veren(ler)Ümmühan Yeşil Dağlı
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıÖğretmen adaylarının okul öncesi eğitimde fen ve doğa çalışmalarının gerekliliği, önemi ve kapsamı ile ilgili bilgi ve uygulama becerisine sahip olması.
Dersin İçeriğiFen ve doğanın önemi, okul öncesi dönemde temel fen kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri, bu tekniklere göre etkinlik ve materyal hazırlama, uygulama, okul öncesi eğitim programlarında fen eğitimi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • [1]Şahin F. (2000). O.Ö.Fen Bilgisi Öğretimi. İst: Ya– Pa Yay. [2]Erbaş S. Ve ark. (2002). O.Ö.Fen Öğretimi. Bursa: Ekin Yay. [3]Erbaş S. (2000). Hayatın İçinden Fen Bilgisi. Ankara: Bem Koza Yay. [4]Arnas Y. Fen ve Matematik Öğreniyorum. İst. Morpa Yay. [5]Macaroğlu E. (2005). Fen ve Doğa Etkinlikleri Uygulama Kitabı İst. Morpa Yay.. [6]Şimşek N. ve ark. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ank: Anı Yay. [7]Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ank: Nobel Yay.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler okul öncesi eğitimde fen ve doğanın yeri ve önemini anlatır
  2. Öğrenciler okul öncesinde fen köşesinin özellikleriniz özetler
  3. Öğrenciler okul öncesi çocuklarına uygun temel fen kavramlarını ve bunları öğretecek fen çalışmalarını, yöntem ve tekniklerini açıklar
  4. Öğrenciler çocuklara uygun fen ile ilgili etkinlikler ve materyaller hazırlar

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Okul öncesi eğitimde fen ve doğanın yeri ve önemi 1,2 ve3 nolu kaynaklar
2Okul öncesi dönemde temel fen kavramları1,2 ve3 nolu kaynaklar
3Bilimsel düşünme becerileri1,2 ve3 nolu kaynaklar
4Okul öncesi dönemde temel fen kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri1,2 ve3 nolu kaynaklar
5Okul öncesi dönemde temel fen kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri1,2 ve3 nolu kaynaklar
6Bu tekniklere göre etkinlik ve materyal hazırlama4,5,6 ve 7 nolu kaynaklar
7Etkinlik ve materyal hazırlama4,5,6 ve 7 nolu kaynaklar
8Ara sınav sınav
9Etkinlik ve materyal hazırlama4,5,6 ve 7 nolu kaynaklar
10Etkinlik ve materyal hazırlama4,5,6 ve 7 nolu kaynaklar
11Uygulama,araştırma
12Uygulama,araştırma
13Uygulama,araştırma
14Okul öncesi eğitim programlarında fen eğitimi7 nolu kaynak
15Araştırma araştırma
16Finalsınav

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama130
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final120
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati162
Laboratuar
Uygulama162
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması161
Derse Özgü Staj
Ödev18
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)14
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)14
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok