| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Fen Eğitimi | OKL3131 | 3 | 3 | 2 | 2 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Ümmühan Yeşil Dağlı |
| Dersi Veren(ler) | Ümmühan Yeşil Dağlı |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının okul öncesi eğitimde fen ve doğa çalışmalarının gerekliliği, önemi ve kapsamı ile ilgili bilgi ve uygulama becerisine sahip olması. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Fen ve doğanın önemi, okul öncesi dönemde temel fen kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri, bu tekniklere göre etkinlik ve materyal hazırlama, uygulama, okul öncesi eğitim programlarında fen eğitimi. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler okul öncesi eğitimde fen ve doğanın yeri ve önemini anlatır
- Öğrenciler okul öncesinde fen köşesinin özellikleriniz özetler
- Öğrenciler okul öncesi çocuklarına uygun temel fen kavramlarını ve bunları öğretecek fen çalışmalarını, yöntem ve tekniklerini açıklar
- Öğrenciler çocuklara uygun fen ile ilgili etkinlikler ve materyaller hazırlar
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Okul öncesi eğitimde fen ve doğanın yeri ve önemi | 1,2 ve3 nolu kaynaklar |
| 2 | Okul öncesi dönemde temel fen kavramları | 1,2 ve3 nolu kaynaklar |
| 3 | Bilimsel düşünme becerileri | 1,2 ve3 nolu kaynaklar |
| 4 | Okul öncesi dönemde temel fen kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri | 1,2 ve3 nolu kaynaklar |
| 5 | Okul öncesi dönemde temel fen kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri | 1,2 ve3 nolu kaynaklar |
| 6 | Bu tekniklere göre etkinlik ve materyal hazırlama | 4,5,6 ve 7 nolu kaynaklar |
| 7 | Etkinlik ve materyal hazırlama | 4,5,6 ve 7 nolu kaynaklar |
| 8 | Ara sınav | sınav |
| 9 | Etkinlik ve materyal hazırlama | 4,5,6 ve 7 nolu kaynaklar |
| 10 | Etkinlik ve materyal hazırlama | 4,5,6 ve 7 nolu kaynaklar |
| 11 | Uygulama, | araştırma |
| 12 | Uygulama, | araştırma |
| 13 | Uygulama, | araştırma |
| 14 | Okul öncesi eğitim programlarında fen eğitimi | 7 nolu kaynak |
| 15 | Araştırma | araştırma |
| 16 | Final | sınav |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | 1 | 30 |
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 30 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 20 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 16 | 2 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 8 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|