Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Etkili İletişim | OKL3142 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mehmet Nur Tuğluk |
Dersi Veren(ler) | Ümmühan Yeşil Dağlı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, iletişimin tanımı, iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen ve kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken noktaları öğrenmesi amaçlanmıştır |
---|---|
Dersin İçeriği | Kişiler arası iletişimin tanımı; iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.), iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler kişilerarası iletişimi tanımlar
- Öğrenciler iletişim modeli, iletişim unsurları ve özelliklerini açıklar
- Öğrenciler dinleme ve geri bildirimin önemini açıklar
- Öğrenciler kişilerarası iletişimi engelleyen etkenleri sıralar
- Öğrenciler iletişimi kolaylaştıran etkenleri tartışır
- Öğrenciler duyguların iletişimdeki rolünü yorumlar
- Öğrenciler öğrenci, öğretmen ve veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususları analiz eder
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kişilerarası iletişimin tanımı | 1 nolu kaynak |
2 | Kişilerarası iletişimin tanımı iletişim modeli | 1 nolu kaynak |
3 | Kişilerarası iletişimin tanımı iletişim modeli iletişim unsurları ve özellikleri | 1 nolu kaynak |
4 | Etkili dinleme ve geri bildirim | 1 nolu kaynak |
5 | Kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.) | 2 nolu kaynak |
6 | İletişimi kolaylaştıran etkenler | 2 nolu kaynak |
7 | Duyguların iletişimde rolü | 2 nolu kaynak |
8 | Ara sınav | sınav |
9 | Duyguların iletişimde kullanılması | 2 nolu kaynak |
10 | İletişimde çatışma ve önlenmesi | 2 nolu kaynak |
11 | Öğrenci ile iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar | 2 nolu kaynak |
12 | Öğretmen ile dikkat edilmesi gereken önemli hususlar | 2 nolu kaynak |
13 | Veli ile dikkat edilmesi gereken önemli hususlar | 2 nolu kaynak |
14 | İletişim uygulamaları | 1 ve 2 nolu kaynaklar |
15 | İletişim uygulamaları | 1 ve 2 nolu kaynaklar |
16 | Final | sınav |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 3 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|