Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Özel Öğretim Yöntemleri II | OKL3062 | 3 | 4 | 2 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Aysun Gürol |
Dersi Veren(ler) | Ümmühan Yeşil Dağlı |
Asistan(lar)ı | Feride Gök |
Dersin Amacı | Fiziki mekan olarak okulun düzenlenmesi ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklayabilme, sınıfın düzenlenmesi ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklayabilme, öğretme strateji, yöntem ve tekniklerini tanıyabilme, yöntem ve tekniklerin özelliklerini sayabilme, yöntem ve teknikleri sınıf içinde kullanmanın önemini kavrayabilme, öğretim materyallerinden sınıf içinde yararlanmanın önemini kavrayabilme, mikro öğretim uygulamasını gerçekleştirebilme. |
---|---|
Dersin İçeriği | Okul öncesi eğitim ortamlarının incelenmesi, okul öncesi eğitimde kullanılabilecek öğretim yöntemlerinin belirlenmesi (drama, oyun, şarkı, örnek olay, gösteri, gezi-gözlem, hikaye, soru-cevap, tartışma, proje) , materyallerin hazırlanması, daha önce hazırlanmış öğretim uygulamalarının izlenmesi, mikro öğretim uygulamaları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler okulun fiziksel düzeninin önemini açıklar.
- Öğrenciler uygun sınıf yerleşim düzenleri oluşturur.
- Öğrenciler sınıfta uygulanan yöntem ve teknikleri açıklar
- Öğrenciler çeşitli yöntem ve teknikleri sınıfta uygular
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtımı ve okul öncesi eğitim programının önemi | İlgili kaynaklar |
2 | Okul öncesi eğitimde proje yaklaşımının tanımı ve dayandığı felsefe | İlgili kaynaklar |
3 | Proje yaklaşımının amaçları (zihinsel, duygusal, ve fiziksel gelişimi desteklemek | İlgili kaynaklar |
4 | Proje çalışmalarının bir eğitim programı içerisindeki yeri | İlgili kaynaklar |
5 | Proje çalışmalarında konunun belirlenmesi ve proje konusunun seçiminde dikkat edilecek hususlar | İlgili kaynaklar |
6 | Öğretmen tarafından konu üzerine yapılması gereken planlama | İlgili kaynaklar |
7 | Vize 1 | |
8 | Proje etkinliklerin tanıtılması: Araştırma, yapım, dramatik oyun etkinlikleri | İlgili kaynaklar |
9 | Proje yaklaşımında öğrenme fırsatları (1-bilgiler, 2-beceriler,3-kazanımlar, 4-duygular) | İlgili kaynaklar |
10 | Proje çalımaların Evreleri: 1. Evre (Planlama ve Başlama) 2. Evre (Alan çalışması) 3. Evre (Sonuçlandırma) | İlgili kaynaklar |
11 | Projenin uygulanması 1. Evre (Planlama ve Başlama) | İlgili kaynaklar |
12 | Vize 2 | |
13 | Proje uygulaması 2. Evre (Alan çalışması) | İlgili kaynaklar |
14 | Proje uygulaması 2. Evre (Alan çalışması) | İlgili kaynaklar |
15 | Proje uygulaması 3. Evre (Sonuçlandırma) | İlgili kaynaklar |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | 1 | 30 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 20 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Final | 1 | 30 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 5 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|