Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Okul Öncesi Dönemde Farklı Eğitim Modelleri | OKL4161 | 2 | 6 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Aysun Gürol |
Dersi Veren(ler) | Ümmühan Yeşil Dağlı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Dünya’da ve okul öncesi eğitimin temel ilkeleri ve program modellerinin incelenmesi ve milli programla karşılaştırmalar yapmak Analyze the early childhood program models across the world and compare those with the ones in Turkey |
---|---|
Dersin İçeriği | Okul Öncesi eğitim programının temel esasları; okul Öncesi eğitime temel olan kuramlar ve kuramcıların kısaca gözden geçirilmesi; yaygın okul öncesi eğitim programlarının kısaca gözden geçirilmesi: High Scope, Montessori, Bank Street, High Scope,Montessori, Bank Street, Reggio Emilia, Waldorf, Head Start; Avrupa, Uzak Doğu, Asya ve Amerika ülkelerinde okul öncesi eğitim programları ve özellikleri, Türkiye’de okul öncesi eğitim |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim programlarını ve eğitim kurumlarının özelliklerini açıklar
- Öğrenciler farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim programlarını ve eğitim kurumlarının özelliklerini karşılaştırır
- Öğrenciler Türkiye’de uygulanan modelleri ve kurumların özelliklerini diğer ülkelerdeki modellerin ve kurumların özellikleriyle karşılaştırır
- Öğrenciler dünyadaki farklı okul öncesi eğitim modellerini kullanılarak küçük çaplı bir program dizayn ederler
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin, kaynakların, ve değerlendirme sisteminin tanıtımı | Kaynaklar |
2 | Okul Öncesi eğitime temel olan kuramlar ve kuramcıların gözden geçirme: Piaget, Vygotsky, Froebel, Gardner, Dewey | Kaynaklar |
3 | Yaygın okul öncesi eğitim programlarını kısaca gözden geçirme: Davranışçı Yaklaşım, Tema-odaklı Yaklaşım, Gelişime Uygun Uygulama, High Scope, Montessori, Bank Street, Reggio Emilia, Waldorf, Head Start | Kaynaklar |
4 | Avrupa ülkelerinde okul öncesi eğitim | Kaynaklar |
5 | Avrupa ülkelerinde okul öncesi eğitim | Kaynaklar |
6 | Uzak doğu ve Asya ülkelerinde okul öncesi eğitim | Kaynaklar |
7 | Uzak doğu ve Asya ülkelerinde okul öncesi eğitim | Kaynaklar |
8 | Ara sınav 1 | Sınav |
9 | Kuzey Amerika ülkelerinde okul öncesi eğitim | Kaynaklar |
10 | Ara sınav | sınav |
11 | Güney Amerika ülkelerinde okul öncesi eğitim | Kaynaklar |
12 | Türkiye’de okul öncesi eğitim modeller | Kaynaklar |
13 | Ara sınav 2 | Sınav |
14 | Proje sunumları | Kaynaklar |
15 | Proje sunumları | Kaynaklar |
16 | Final | Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 12 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|