Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Okul Öncesi Eğitimde Program Geliştirme | OKL4182 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Aysun Gürol |
Dersi Veren(ler) | Ümmühan Yeşil Dağlı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrencilerin bir okul öncesi programı geliştirebilecek bilgi ve beceriye sahip olması hedeflenmiştir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Okul Öncesi eğitim programının temel esasları; Direct instruction, Theme-based approach, Developmentally appropriate practice, High Scope, Montessori, Bank Street, Reggio Emilia, Waldorf, Head Start okul öncesi programlarınn özellikleri; okul öncesi eğitim programı hazırlama (temel ilkeleri, hedefleri ve kazanımları, öğretmenin rolleri ve özellikleri, materyalleri ve eğitim ortamı, okul-aile-çevre işbirliği ile ilgili standartlar ve stratejiler geliştirme, programın değerlendirme yöntemleri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler okulöncesi eğitim programlarında dikkat edilmesi gereken ilkeleri açıklar
- Öğrenciler farklı okul öncesi eğitim programlarını karşılaştırır
- Öğrenciler okul öncesi eğitim programı hazırlar.
- Öğrenciler farklı okul öncesi eğitim programlarını değerlendirir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin, kaynakların, ve değerlendirme sisteminin tanıtımı | Kaynaklar |
2 | Okul Öncesi eğitim programının temel esasları | Kaynaklar |
3 | Davranışçı, konu odaklı ve gelişime uygun uygulama yaklaşımlarının program özellikleri | Kaynaklar |
4 | High Scope, Montessori ve Bank Street modellerinin program özellikleri | Kaynaklar |
5 | Reggio Emilia, Waldorf ve Head Start modellerinin program özellikeri | Kaynaklar |
6 | Türkiye okul öncesi programının özellikleri | Kaynaklar |
7 | Türkiye okul öncesi programının özellikleri | Kaynaklar |
8 | Ara sınav | Sınav |
9 | Program hazırlama ve içerik oluşturma: Amaç ve kazanımla belirleme | Kaynaklar |
10 | Program hazırlama ve içerik oluşturma: Öğretmenin rolleri ve özelliklerini belirleme | Kaynaklar |
11 | Program hazırlama ve içerik oluşturma: okul-aile-çevre işbirliği ile ilgili standartlar ve stratejiler geliştirme | Kaynaklar |
12 | Program hazırlama ve içerik oluşturma: Materyaller ve eğitim ortamını düzenleme | Kaynaklar |
13 | Ara sınav 2 | Sınav |
14 | Programın değerlendirmesi için yöntem belirleme | Kaynaklar |
15 | Proje sunumları | Kaynaklar |
16 | Final | Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 30 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|