Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Okul Öncesi Eğitimde Program GeliştirmeOKL418236300
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimOkulöncesi Eğitimi Lisans Programı
Dersin KoordinatörüAysun Gürol
Dersi Veren(ler)Ümmühan Yeşil Dağlı
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu dersin sonunda öğrencilerin bir okul öncesi programı geliştirebilecek bilgi ve beceriye sahip olması hedeflenmiştir.
Dersin İçeriğiOkul Öncesi eğitim programının temel esasları; Direct instruction, Theme-based approach, Developmentally appropriate practice, High Scope, Montessori, Bank Street, Reggio Emilia, Waldorf, Head Start okul öncesi programlarınn özellikleri; okul öncesi eğitim programı hazırlama (temel ilkeleri, hedefleri ve kazanımları, öğretmenin rolleri ve özellikleri, materyalleri ve eğitim ortamı, okul-aile-çevre işbirliği ile ilgili standartlar ve stratejiler geliştirme, programın değerlendirme yöntemleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Poyraz, H. ve Dere, H. (2005). Okul Öncesi eğitimin İlke ve Yöntemleri, Anı Yayıncılık
  • MEB okul öncesi eğitim programı
  • MEB ve Sosyal Hizmetler okul öncesi eğitim yönetmelikleri
  • İlgili güncel makaleler
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler okulöncesi eğitim programlarında dikkat edilmesi gereken ilkeleri açıklar
  2. Öğrenciler farklı okul öncesi eğitim programlarını karşılaştırır
  3. Öğrenciler okul öncesi eğitim programı hazırlar.
  4. Öğrenciler farklı okul öncesi eğitim programlarını değerlendirir

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Ders içeriğinin, kaynakların, ve değerlendirme sisteminin tanıtımıKaynaklar
2Okul Öncesi eğitim programının temel esaslarıKaynaklar
3Davranışçı, konu odaklı ve gelişime uygun uygulama yaklaşımlarının program özellikleriKaynaklar
4High Scope, Montessori ve Bank Street modellerinin program özellikleriKaynaklar
5Reggio Emilia, Waldorf ve Head Start modellerinin program özellikeriKaynaklar
6Türkiye okul öncesi programının özellikleriKaynaklar
7Türkiye okul öncesi programının özellikleriKaynaklar
8Ara sınavSınav
9Program hazırlama ve içerik oluşturma: Amaç ve kazanımla belirleme Kaynaklar
10Program hazırlama ve içerik oluşturma: Öğretmenin rolleri ve özelliklerini belirlemeKaynaklar
11Program hazırlama ve içerik oluşturma: okul-aile-çevre işbirliği ile ilgili standartlar ve stratejiler geliştirmeKaynaklar
12Program hazırlama ve içerik oluşturma: Materyaller ve eğitim ortamını düzenlemeKaynaklar
13Ara sınav 2Sınav
14Programın değerlendirmesi için yöntem belirlemeKaynaklar
15Proje sunumları Kaynaklar
16FinalSınav

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev120
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar240
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması144
Derse Özgü Staj
Ödev130
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)220
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok