| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Risk Altındaki Çocukların Eğitimi | OKL4122 | 2 | 6 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Ümmühan Yeşil Dağlı |
| Dersi Veren(ler) | Ümmühan Yeşil Dağlı |
| Asistan(lar)ı | Feride Gök |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin risk altındaki çocuk gruplarının özellikleri ve eğitimleri konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Risk altındaki çocuk grupları; sokak çocukları, çalışan çocuklar, boşanmış aile çocukları, tek ebeveynli çocuklar, korunmaya muhtaç çocuklar, suçlu çocuklar, sosyo-ekonomik yönden dezavantajli olan çocukların özellikleri ve eğitimleri. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler risk altındaki çocuk gruplarını sıralar.
- Öğrenciler sokak çocuklarının özelliklerini ve eğilimlerini tarif ve tasnif eder
- Öğrenciler çalışan çocukların özelliklerini ve eğilimlerini açıklar.
- Öğrenciler boşanmış aile çocuklarının özelliklerini ve eğilimlerini açıklar
- Öğrenciler tek ebeveynli çocukların özelliklerini ve eğilimlerini açıklar.
- Öğrenciler korunmaya muhtaç çocukların özelliklerini ve eğilimlerini açıklar
- Öğrenciler suçlu çocukların özelliklerini ve eğilimlerini açıklar
- Öğrenciler sosyo-ekonomik yönden dezavantajlı çocukların özellikleri ve eğilimlerini açıklar.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma ve derse giriş | 1 ve 2 nolu kaynaklar |
| 2 | Risk altındaki çocuk grupları | 1 ve 2 nolu kaynaklar |
| 3 | Çalışan çocuklar | 1 ve 2 nolu kaynaklar |
| 4 | Sokak çocukları | 1 ve 2 nolu kaynaklar |
| 5 | Boşanmış aile çocukları | 1 ve 2 nolu kaynaklar |
| 6 | Boşanmış aile çocukları | 1 ve 2 nolu kaynaklar |
| 7 | Tek ebeveynli çocuklar | 1 ve 2 nolu kaynaklar |
| 8 | Ara sınav | sınav |
| 9 | Tek ebeveynli çocuklar | 1 ve 2 nolu kaynaklar |
| 10 | Korunmaya muhtaç çocuklar | 1 ve 2 nolu kaynaklar |
| 11 | Korunmaya muhtaç çocuklar | 1 ve 2 nolu kaynaklar |
| 12 | Suçlu çocuklar | 1 ve 2 nolu kaynaklar |
| 13 | Suçlu çocuklar | 1 ve 2 nolu kaynaklar |
| 14 | Sosyo-ekonomik yönden dezavantajlı çocukların özellikleri ve eğitimleri | 1 ve 2 nolu kaynaklar |
| 15 | Sosyo-ekonomik yönden dezavantajlı çocukların özellikleri ve eğitimleri | 1 ve 2 nolu kaynaklar |
| 16 | Final | sınav |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 3 | 30 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 3 | 20 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|