Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Okul Aile ve Çevre İşbirliği | OKL4141 | 2 | 6 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ümmühan Yeşil Dağlı |
Dersi Veren(ler) | Ümmühan Yeşil Dağlı |
Asistan(lar)ı | Feride Gök |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı okul öncesi öğretmen adaylarının okul-aile ve okul-çevre işbirliğinin kapsamını açıklamak, okul-aile işbirliğinin yasal dayanaklarını tanımak, okul-aile işbirliğinde okula ve aileye düşen görev ve sorumlulukları belirlemek, eğitime ailenin katılımının önemini açıklamak, okul-aile ve okul-çevre işbirliğini geliştirme etkinlikleri geliştirmek ve okul, aile ve çevre işbirliği etkinliklerinin nasıl planlanması gerektiğini analiz etmektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Okul-aile işbirliğinin tanımı, kapsamını, ve önemi, işbirliğini etkileyen etmenler, okul-aile işbirliğinin yasal dayanakları, okul-aile işbirliğinde okula, öğretmene ve aileye düşen görev ve sorumluluklar, eğitime ailenin katılımını kapsamı ve amaçları, ailenin eğitime katılımının çocuklara, ailelere ve okula sağladığı yararlar, aile katılımını engelleyen etmenler, okul-aile işbirliğinde okul atmosferi ve anne baba tutumlarının önemi, okul-çevre işbirliğinin kapsamı, okulun sosyal, ekonomik, politik ve yönetsel özellikleri, yönetim kuramları ve eğitim felsefeleri açısından okul çevre işbirliği, okul-çevre işbirliğini geliştirme, okul, aile ve çevre işbirliği etkinlikleri planlanma. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler okul-aile işbirliğinin tanımı, kapsamını, ve önemi açıklar
- Öğrenciler okul-aile işbirliğini etkileyen etmenleri tartışır
- Öğrenciler okul-aile işbirliğinin yasal dayanaklarını açıklar
- Öğrenciler okul-aile işbirliğinde okula, öğretmene ve aileye düşen görev ve sorumlulukları açıklar
- Öğrenciler eğitime ailenin katılımının kapsamı ve amaçlarını açıklar
- Öğrenciler ailenin eğitime katılımının çocuklara, ailelere ve okula sağladığı yararları tartışır
- Öğrenciler aile katılımını engelleyen etmenleri tartışır
- Öğrenciler okul-aile işbirliğinde okul atmosferi ve anne baba tutumlarının önemi açıklar
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin, kaynakların, ve değerlendirme sisteminin tanıtımı | Kaynaklar |
2 | Okul-aile işbirliğinin tanımı, kapsamını, ve önemi | Kaynaklar |
3 | Okul-aile işbirliğini etkileyen etmenler | Kaynaklar |
4 | Okul-aile işbirliğinin yasal dayanakları | Kaynaklar |
5 | Okul-aile işbirliğinin yasal dayanakları | Kaynaklar |
6 | Okul-aile işbirliğinde okula, öğretmene ve aileye düşen görev ve sorumluluklar | Kaynaklar |
7 | Eğitime ailenin katılımının kapsamı ve amaçları | Kaynaklar |
8 | Arasınav | Sınav |
9 | Ailenin eğitime katılımının çocuklara, ailelere ve okula sağladığı yararlar | Kaynaklar |
10 | Aile katılımını engelleyen etmenler | Kaynaklar |
11 | Okul-aile işbirliğinde okul atmosferi ve anne baba tutumlarının önemi | Kaynaklar |
12 | Okul-çevre işbirliğinin kapsamı, okulun sosyal, ekonomik, politik ve yönetsel özellikleri | Kaynaklar |
13 | Yönetim kuramları ve eğitim felsefeleri açısından okul çevre işbirliği | Kaynaklar |
14 | Okul-çevre işbirliğini geliştirme, okul, aile ve çevre işbirliği etkinliklerinin planlanma | Kaynaklar |
15 | Proje Sunumları | Kaynaklar |
16 | Final | sınav |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 5 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 3 | 30 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 3 | 20 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|