Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programı | OKL4012 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Aysun Gürol |
Dersi Veren(ler) | Ümmühan Yeşil Dağlı |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı okul öncesi öğretmen adaylarının okula hazırlığı açıklayabilmelerini ve değerlendirmelerini;, çocukların kendi içlerindeki ve birbirleri iler aralarındaki farklılıkları gözönünde bulundurarak, çocukları ilkokula hazırlayıcı ve okul öncesi programlarından ilkokula geçişlerini kolaylaştırıcı etkinlikler planlamalarını ve uygulamalarını sağlamaktır |
---|---|
Dersin İçeriği | Okula hazır bulunuşluğun tanımı ve hazır bulunuşluğu etkileyen faktörler, ilköğretime hazırlığın boyutları (fiziksel, sosyal, duygusal, bilişsel, dil, öz bakım becerileri) , okula hazır bulunuşluk yeterliliklerinin kazandırılmasına yönelik etkinlikler hazırlama, ilköğretim programlarının özellikleri ve okul öncesi eğitim programı ile karşılaştırılması, okul öncesindeki okuma-yazmaya hazırlık becerileri ile ilgili etkinlikler hazırlama, okul öncesi dönem çocuklarının ilköğretime hazır bulunuşluklarını değerlendirme yöntemleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler ilkokul ve okul öncesi programlarının benzerliklerini ve farklılıklarını karşılaştırır.
- Öğrenciler bireysel farklılıklara göre etkinlikler planlar.
- Öğrenciler bir çocukta olabilecek farklı gelişim alanlarındaki farklı sevilerdeki hazırbulunuşluğu açıklar ve buna göre eğitim planları ve etkinlikleri geliştirir.
- Öğrenciler ilkokul okuma yazma, matematik, ve hayat bilgisi önbecerilerini açıklar ve bu önbecerileri çocuklara kazandırma etkinlikleri düzenler
- Öğrenciler çocukların ilkokul ortamına geçişini kolaylaştırmak için yapılması gerekenleri açıklar ve geçişi kolaylaştırmak için okul-aile-okul öncesi kurumu arasında işbirliği geliştirici etkinlikler düzenler
- Öğrenciler çocukların okula hazırbulunuşluğunu değerlendirmek için formal ve informal değerlendirme araçlarını kullanır
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve Ders İçeriğinin gözden geçirilmesi | 1 ve 2 nolu Kaynaklar |
2 | Okul öncesi programının ilkokul programıyla karşılaştırılması | 1 ve 2 nolu Kaynaklar |
3 | Okula hazır bulunuşluğun tanımı ve hazır bulunuşluğu etkileyen faktörler | 1 ve 2 nolu Kaynaklar |
4 | İlköğretime hazırlığın boyutları | 1 ve 2 nolu Kaynaklar |
5 | Çocukların bedensel ve zihinsel yönden hazırbulunuşlukları | 1 ve 2 nolu Kaynaklar |
6 | Çocukların sosyal, duygusal ve dil gelişimi yönden hazırbulunuşlukları | 1 ve 2 nolu Kaynaklar |
7 | Çocukların sosyal, duygusal ve dil gelişimi yönden hazırbulunuşluklar | 1 ve 2 nolu kaynaklar |
8 | Ara sınav 1 | Sınav |
9 | Matematik önbecerileri ve etkinlikler planlama | 1 ve 2 nolu Kaynaklar |
10 | Hayat bilgisi önbecerileri ve etkinlikler planlama | 1 ve 2 nolu Kaynaklar |
11 | Öğrenciyi ilköğretime hazır hale getirme etkinliklere hazırlama | 1 ve 2 nolu Kaynaklar |
12 | Öğrenciyi ilköğretime hazır hale getirme etkinliklere hazırlam | 1 ve 2 nolu Kaynaklar |
13 | Ara sınav 2 | Sınav |
14 | lkokula geçişi kolaylaştırmak için okul-aile-okul öncesi kurumu arasında işbirliği | 1 ve 2 nolu Kaynaklar |
15 | Özel ihtiyaçları olan çocukların ilkokula geçiş süreçleri | 1 ve 2 nolu Kaynaklar |
16 | Final | sınav |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|