Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Özel Eğitim | EGT4051 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | İbrahim KOCABAŞ |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Özel gereksinimli olma nedenleri, teşhis ve eğitimleri hakkında bilgi kazandırmak. Kaynaştırma uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak. Ailelerle birlikte çalışma hususunda bilgi kazandırmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, gelişimsel yetersizlikler, zihinsel yetersizlik ve otistik bozukluklar, öğrenme güçlükleri, işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, duygu ve davranış bozuklukları, görme yetersizlikleri, bedensel yetersizlikler, üstün zeka ve yetenek, kaynaştırma, erken eğitim, Dünyada ve Türkiye’de özel eğitim uygulamaları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar.
- Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar.
- Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugünü hakkında bilgi verir.
- Kaynaştırma uygulamaların nasıl gerçekleştirildiğini anlatır.
- Özel eğitim destek hizmetlerini örnekler vererek açıklar.
- Kaynaştırma öğrencisi için yapılması gerekenleri aşama aşama belirtir.
- Zeka geriliği, üstün zeka, öğrenme güçlüğü, duygu ve davranış bozukluğu, işitme engeli, görme engeli, ileri derecede ve çoklu yetersizlik bedensel engel gibi farklı özelliklere sahip bireylerin genel özelliklerini tanımlar.
- Özel gereksinimli çocukların hastalıklarının nedenleri hakkında bilgi verir.-Özel gereksinimli çocukların sınıflandırılmaları hakkında bilgi verir. -Özel gereksinimli çocukların yaygınlık oranlarına ilişkin bilgi verir.-Özel gereksinimli çocukların eğitimleri hakkında bilgi verir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim | İlgili kaynakların okunması. |
2 | Kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri | İlgili kaynakların okunması. |
3 | Okul öncesi dönemde özel eğitim | İlgili kaynakların okunması. |
4 | Zeka geriligi | İlgili kaynakların okunması. |
5 | Öğrenme güçlükleri | İlgili kaynakların okunması. |
6 | Duygu ve davranış bozukluğu | İlgili kaynakların okunması. |
7 | İleri derecede ve çoklu yetersizlikler | İlgili kaynakların okunması. |
8 | Ara sınav | İlgili kaynakların okunması. |
9 | İşitme yetersizlikleri | İlgili kaynakların okunması. |
10 | Görme yetersizlikleri | İlgili kaynakların okunması. |
11 | Beden ve sağlıkla ilgili yetersizlikler | İlgili kaynakların okunması. |
12 | Üstün zekalılar ve üstün yetenekliler | İlgili kaynakların okunması. |
13 | 2.Ara sınav/Üstün zekalılar ve üstün yetenekliler | İlgili kaynakların okunması. |
14 | Ailelerle birlikte çalışma | İlgili kaynakların okunması. |
15 | Yapılan araştırmaların değerlendirilmesi | İlgili kaynakların okunması. |
16 | Final | İlgili kaynakların okunması. |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 7 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 14 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|