Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Müzik | SNF2031 | 2 | 4 | 1 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Muhammet Fatih Doğan |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
Asistan(lar)ı | Muhammet Fatih Doğan |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarına müziğin çocuğun gelişimindeki yeri ve önemini kavratmak, bu konuda müzikle ilgili genel bilgilerini kazandırmak, basit bir çalgı aleti çalma ve nota okuma becerisi kazandırmak, ilköğretim düzeyinde öğretebileceği şarkı dağarcığı geliştirmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Müziğin temel bileşenleri, temel müzik bilgileri; nota bilgisi, müzikte aralık kavramı, müzikte ritim kavramı, şarkı dağarcığı oluşturulması; Türkiye’de ve dünyada müzik tür ve biçimleri; geleneksel müzikten çağdaş müziğe geçiş, çalgı öğretimi, toplu çalma ve söyleme, eğitimde müziğin rolü, yaratıcılığı geliştirmede müziksel işitme. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, eğitimde müziğin yeri ve önemini kavrayacaklardır
- Öğrenciler, müziğin çocuğun gelişimine katkılarını değerlendirebileceklerdir
- Öğrenciler, bu dersin sonunda basit bir müzik enstrümanı (blok flüt) çalma becerisi geliştirebileceklerdir
- Öğrenciler, nota okuma bilgisi ve solfej yapabilme bilgi ve becerisi kazanacaklardır
- Öğrenciler, ilköğretimde öğretecekleri şarkı dağarcıklarını geliştireceklerdir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nota ve Hız Terimleri | İlgili kaynak |
2 | Nota ve Nüans Terimleri | İlgili kaynak |
3 | Ölçüler ve Çeşitleri Basit Ölçüler | İlgili kaynak |
4 | Birleşik ve aksak ölçüler | İlgili kaynak |
5 | Müzik Öğretim Programı ve Öğeleri | İlgili kaynak |
6 | Hedef ve Davranışlar | İlgili kaynak |
7 | Değiştirici İşaretler | İlgili kaynak |
8 | Arasınav | İlgili kaynak |
9 | Şarkı Öğretme Yöntemleri Nota Yoluyla, kulaktan öğretim | İlgili kaynak |
10 | Ritim Kalıpları ve Öğeleri | İlgili kaynak |
11 | Karışık ritim Kalıpları Öğeleriyle Düzenlemeler | İlgili kaynak |
12 | Ara sınav 2 | İlgili kaynak |
13 | Okul Müzik Eğitiminde Kullanılan Müzikler Sözlü Müzikler Sözsüz Müzikler | İlgili kaynak |
14 | Okul Müzik Eğitiminde Kullanılan Müzikler Sözlü Müzikler Sözsüz Müzikler | İlgili kaynak |
15 | Çocuğun Müziksel Gelişimi Müzik Eğitiminde Kullanılan Şarkıların Nitelikleri | İlgili kaynak |
16 | Dönem sonu sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 4 | 10 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 20 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 4 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 8 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 13 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 13 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|