Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Fen ve Tek. Lab. Uyg. 1 | SNF2041 | 1 | 3 | 0 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mustafa Yeşilyurt |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
Asistan(lar)ı | Muhammet Fatih Doğan |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarına laboratuvar yöntemini kullanarak ders anlatma, deney tasarlama ve uygulama becerisi kazandırmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Fen ve Teknoloji öğretiminde laboratuvarının önemi ve amacı, Yapılandırmacı yaklaşım ve laboratuvar çalışmaları, laboratuvarda güvenlik. Bilimsel yöntem, bilimsel süreç becerileri ve nasıl kazandırıldıkları, deney çeşitleri. İlköğretim I. Kademeye yönelik laboratuvar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi ve deneylerin sonuçlarının değerlendirilmesi) . |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, laboratuar yaklaşımlarını (tümevarım, tümdengelim, bilimsel süreç becerisi, teknik beceriler) kavrayabileceklerdir
- Öğrenciler, deney tasarlama ve uygulama becerisini kazanabileceklerdir
- Öğrenciler, laboratuar yöntem ve yaklaşımlarını temel alarak mikro öğretim gerçekleştirebileceklerdir
- Öğrenciler, deney türlerinden haberdar olacaklardır
- Öğrenciler, laboratuvarda güvenli bir şekilde deney yapabilme bilgisi edineceklerdir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yapılandırmacı öğrenme teorisi | İlgili kaynak |
2 | 5E modeli | İlgili kaynak |
3 | Vücudumuz Bilmecesini Çözelim ünitesi ile ilgili etkinlik | İlgili kaynak |
4 | Vücudumuz Bilmecesini Çözelim ünitesi ile ilgili etkinlik | İlgili kaynak |
5 | Maddeyi Tanıyalım ünitesi ile ilgili etkinlik | İlgili kaynak |
6 | Maddeyi Tanıyalım ünitesi ile ilgili etkinlik | İlgili kaynak |
7 | Kuvvet ve Hareket ünitesi ile ilgili etkinlik | İlgili kaynak |
8 | Arasınav | İlgili kaynak |
9 | Kuvvet ve Hareket ünitesi ile ilgili etkinlik | İlgili kaynak |
10 | Işık ve Ses ünitesi ile ilgili etkinlik | İlgili kaynak |
11 | Işık ve Ses ünitesi ile ilgili etkinlik | İlgili kaynak |
12 | Ara sınav 2 | İlgili kaynak |
13 | Canlılar Dünyasını Öğrenelim ünitesi ile ilgili etkinlik | İlgili kaynak |
14 | Yaşamımızdaki Elektrik ünitesi ile ilgili etkinlik | İlgili kaynak |
15 | Yaşamımızdaki Elektrik ünitesi ile ilgili etkinlik | İlgili kaynak |
16 | Dönem sonu sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 20 |
Sunum/Jüri | 2 | 20 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 8 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 8 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|