Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Drama | SNF3051 | 3 | 4 | 2 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Muhammet Fatih Doğan |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
Asistan(lar)ı | Muhammet Fatih Doğan |
Dersin Amacı | Eğitimde drama kavramını, dramanın tarihsel gelişimini ve drama aşamalarını kavramak. Drama ortamı ve drama lideri (öğretmen) niteliklerini, dramada kullanılabilecek teknikleri tanımak. Dramayı eğitim öğretim etkinliklerinde bir yöntem olarak kullanmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Drama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı, çocuklarla drama uygulamalarının tarihçesi, Dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları, Dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, Drama ortamı ve öğretmen nitelikleri, Drama da özel teknikler, Dramanın değerlendirilmesi, uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun yaratıcı drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, drama kavramının tanımını ve anlamını kavrayabileceklerdir
- Öğrenciler, dramanın bir yöntem olarak eğitim öğretimdeki gerekliliğini açıklayabileceklerdir
- Öğrenciler, drama türlerini açıklayabilme, dramanın dramatizasyon, tiyatro ve oyundan farklılıklarını söyleyebileceklerdir
- Öğrenciler, dramanın yurtdışındaki ve Türkiyedeki tarihsel gelişimini kavrayabileceklerdir
- Öğrenciler, eğitimde dramanın temel öğelerini ve aşamalarını açıklayabilileceklerdir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Drama teriminin tanımı ve anlamı | İlgili kaynak |
2 | Drama teriminin benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı | İlgili kaynak |
3 | Dramanın tarihi | İlgili kaynak |
4 | Dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları | İlgili kaynak |
5 | Dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması | İlgili kaynak |
6 | Drama ortamı ve öğretmen nitelikleri | İlgili kaynak |
7 | Drama da özel teknikler | İlgili kaynak |
8 | Arasınav | İlgili kaynak |
9 | Dramanın değerlendirilmesi | İlgili kaynak |
10 | Uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun yaratıcı drama örnekleri | İlgili kaynak |
11 | Yeni örneklerin geliştirilmesi | İlgili kaynak |
12 | Ara sınav 2 | İlgili kaynak |
13 | Geliştirilen drama örneklerinin uygulanması | İlgili kaynak |
14 | Geliştirilen drama örneklerinin uygulanması | İlgili kaynak |
15 | Geliştirilen drama örneklerinin uygulanması | İlgili kaynak |
16 | Dönem sonu sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | 1 | 20 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 4 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 1 | 12 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 6 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 8 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|