Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Türkçe Öğretimi | SNF3022 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Cevdet Şanlı |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
Asistan(lar)ı | Muhammet Fatih Doğan |
Dersin Amacı | Dinleme, konuşma, okuma, yazma, görsel okuma ve görsel sunu becerilerini geliştirmek. Türkçeyi sevdirmek, doğru ve etkili kullanmalarını sağlamak. Metinler arası düşünme becerilerini geliştirerek söz varlığını zenginleştirmek. Bilgiye ulaşma, bilgiyi kullanma ve üretme becerilerini geliştirmek. Okuma sevgisini kazandırmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Türkçe öğretiminde kullanılabilecek çağdaş yöntem ve teknikler; okuma, yazma, dinleme, konuşma, görsel okuma ve sunu, anlama becerilerinin geliştirilmesi; okuma güçlüklerinin tanılanması ve giderilmesi; okuma metinlerinin yapısı; bilgilendirici ve hikaye edici metinlerin öğretimi, metinler arası okuma ve yazma; metinlerden anlam kurma, metinlerle ilgili sorular ve türleri; okuma ve yazma yoluyla eleştirel düşüncenin geliştirilmesi; hızlı okuma ve teknikleri; ana fikir öğretimi ve yöntemleri; okumanın amaçları, türleri ve kuralları; okuma, yazma, dinleme, konuşma ve anlamanın değerlendirilmesi; İlköğretim Türkçe programının incelenmesi, diğer derslerle ilişkisi, programa ilişkin örnek etkinlik uygulamaları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, dinleme, konuşma, okuma, yazma, görsel okuma ve görsel sunu konularında beceriler geliştireceklerdir
- Öğrenciler, Türkçe'yi sevme ve doğru kullanma konusunda duyarlılık kazanacaklardır
- Öğrenciler, Türkçe öğretiminde kullanacağı yöntem ve teknikler hakkında teorik ve pratik bilgiler edineceklerdir
- Öğrenciler, ilköğretim Türkçe programını tanır, içeriği hakkında fikir sahibi olacaklardır
- Öğrenciler, Türkçe programının uygulanmasına yönelik pratik ve uygulamalı beceriler kazanacaklardır
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkçe öğretiminin gelişimi ve Türkçe programı | İlgili kaynak |
2 | Dinleme- Konuşma | İlgili kaynak |
3 | Dinleme- Konuşma | İlgili kaynak |
4 | Okuma ve anlama | İlgili kaynak |
5 | Okuma ve anlama | İlgili kaynak |
6 | Okuma ve anlama | İlgili kaynak |
7 | Yazma eğitimi | İlgili kaynak |
8 | Arasınav | İlgili kaynak |
9 | Yazılı anlatım biçimleri | İlgili kaynak |
10 | Görsel okuma ve sunum | İlgili kaynak |
11 | Medya okuryazarlığı | İlgili kaynak |
12 | Ara sınav 2 | İlgili kaynak |
13 | Kelime öğretimi ile ilgili yöntemler | İlgili kaynak |
14 | Şiir öğretimi | İlgili kaynak |
15 | Metinlerin yapısı ve anlam kurma, Sorular ve metinler arası okuma | İlgili kaynak |
16 | Dönem sonu sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 20 |
Ödev | 3 | 10 |
Sunum/Jüri | 2 | 20 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Final | 1 | 30 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 7 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 8 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 8 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|