Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Matematik Öğretimi 2SNF304234300
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSınıf Eğitimi
Dersin KoordinatörüZeynep Doğan
Dersi Veren(ler)Mustafa Yeşilyurt
Asistan(lar)ıMuhammet Fatih Doğan
Dersin AmacıSınıf Öğretmenliği adaylarına; ilköğretim matematik müfredatını tanıtmak, çağdaş öğrenme-öğretme yaklaşımlarını tanıtma, sınıf ortamlarında bu yaklaşımların uygulamalarını yaptırma.
Dersin İçeriğiKesirler, kesirleri öğrenmede öğrenci güçlükleri, kesirlerin farklı anlamları, kesir modelleri, denklik, karşılaştırma, sıralama, kesirlerle işlemler, ondalık kesirler, ondalık kesirlerle işlemler, program kazanımlarına uygun örnek etkinlikler, Geometri, çocukta geometrik düşüncenin gelişimi, 2 ve 3 boyutlu geometri konuları ve bunların öğretimi, programda bulunan geometri kazanımlarına uygun örnek etkinlikler, Ölçme ve ölçüler, çocukta ölçme fikrinin gelişimi, boyut, alan, hacim, zaman ölçümleri, tartma, paralarımız, programda bulunan ölçme kazanımlarına uygun örnek etkinlikler veri yönetimi, tablo ve grafikler, programda bulunan veri kazanımlarına uygun örnek etkinlikler, Matematik eğitiminde ölçme ve değerlendirme, çoklu ölçme-değerlendirme yöntem ve teknikleri.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Baki, A., 2008; Kuramdan Uygulamaya Matematik eğitimi, Harf Yayınevi, Ankara Baykul, Y., 2005; ilköğretimde Matematik Öğretimi, Pegama yayıncılık, Ankara Olkun, Y., Toluk Uçar Z., 2007; İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi, Maya-Akademi, Ankara Altun, M., 2005; Matematik Öğretimi, Aktüel, Bursa
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, ilköğretim matematik dersi öğretim programını tanıyabileceklerdir
  2. Öğrenciler, matematik öğretimi programındaki öğrenme alanları, kazanımlar ve amaçlar hakkında fikir sahibi olabileceklerdir
  3. Öğrenciler, matematik öğretiminde kullanacağı sınıf içi öğretim yöntem ve teknikleri hakkında teorik bilgi ve uygulama becerileri kazanabileceklerdir
  4. Öğrenciler, matematik öğretiminde kullanacağı araç-gereçleri tanır, öğretim materyalleri geliştirebileceklerdir
  5. Öğrenciler, matematik öğretiminde kullanacağı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını tanıyacak, ölçme araçları geliştirebileceklerdir

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Matematik eğitiminde ölçme ve değerlendirme İlgili kaynak
2Tablo ve Grafikler program kazanımlarına uygun etkinlik örnekleri İlgili kaynak
3Geometri öğretimin önemi Geometri öğretiminin genel amaçları Geometri öğretiminde dikkat edilecek noktalar Geometrinin tarihçesi Geometri araç gereçlerinin tanıtımı İlgili kaynak
4Çocukta geometrik düşüncenin gelişimi Van Hiele geometri öğrenme düzeyleri İlgili kaynak
5Geometrik cisimler ve öğretimi Program kazanımlarına uygun etkinlik örnekleri İlgili kaynak
6Öklit geometrisinin temel taşları(nokta,doğru,ışın,doğru parçası,düzlem) Açı ve açı çeşitleri Program kazanımlarına uygun etkinlik örnekleri İlgili kaynak
7Düzlemsel şekil ve düzlemsel bölge Çokgenler,dörtgenler ve öğretimi Program kazanımlarına uygun etkinlik örnekleri İlgili kaynak
8Arasınavİlgili kaynak
9Çember, daire,simetri ve öğretimi Program kazanımlarına uygun örnek etkinlikler Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri İlgili kaynak
10Ölçme Çocukta ölçme fikrinin gelişimi Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri İlgili kaynak
11uzunlukları ölçme ve program kazanımlarına uygun örnek etkinlikler Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri İlgili kaynak
12Ara sınav 2İlgili kaynak
13Sıvıları ölçme ve program kazanımlarına uygun örnek etkinlikler Geometrik cisimlerin hacmi ve program kazanımlarına uygun örnek etkinlikler Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri İlgili kaynak
14Tartma, zaman ölçüleri ve paralarımız Program kazanımlarına uygun örnek etkinlikler Öğretmen adaylarının öğretme pratikleri İlgili kaynak
15öğretmen adaylarının öğretme pratikleri İlgili kaynak
16Dönem sonu sınavıİlgili kaynak

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev220
Sunum/Jüri220
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar220
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev26
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer28
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)210
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok