Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Erken Çocukluk Eğitimi | SNF3052 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mustafa Yeşilyurt |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
Asistan(lar)ı | Muhammet Fatih Doğan |
Dersin Amacı | Sınıf Öğretmenliği adaylarına; ilköğretim matematik müfredatını tanıtmak, çağdaş öğrenme-öğretme yaklaşımlarını tanıtma, sınıf ortamlarında bu yaklaşımların uygulamalarını yaptırma. |
---|---|
Dersin İçeriği | Erken çocukluk kavramı, Türkiye’de ve dünyada erken çocukluk ve okul öncesi eğitim, okul öncesi eğitimin tanımı, ilkeleri, önemi ve yararları, okul öncesi eğitime temel olan görüşler ve okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi, dünyada ve Türkiye’de okul öncesi eğitimin bugünkü durumu, okul öncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri, okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb. ) , okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri, okul öncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, erken çocukluğun kapsadığı dönemleri tanımlayabileceklerdir
- Öğrenciler, okul öncesi eğitimin amaçlarını ve temel ilkelerini açıklayabileceklerdir
- Öğrenciler, Türkiye'de okulöncesi eğitiminin durumunu gözden geçirebileceklerdir
- Öğrenciler, okul öncesi eğitim kurumlarını tanır yapısı ve işleyişi hakkında bilgi edinebileceklerdir
- Öğrenciler, okul öncesi dönemde aile katılımı çalışmaları için etkinlikler tasarlarlayabileceklerdir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin ve kaynakların tanıtımı | İlgili kaynak |
2 | Erken Çocukluk Eğitimi | İlgili kaynak |
3 | Okulöncesi çocuğunun temel özellikleri ve gereksinimleri | İlgili kaynak |
4 | Okulöncesi eğitimin temel ilkeleri | İlgili kaynak |
5 | Okulöncesi eğitime temel olan görüşler | İlgili kaynak |
6 | Okulöncesi eğitimin Türkiye'deki tarihsel gelişimi ve bugünkü durumu | İlgili kaynak |
7 | Türkiye’de okul öncesi öğretmeni yetiştirme | İlgili kaynak |
8 | Arasınav | İlgili kaynak |
9 | Okulöncesi eğitim kurumlarının çeşitleri ve fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri | İlgili kaynak |
10 | Okulöncesi öğretmeninin özellikleri | İlgili kaynak |
11 | Okulöncesi eğitim döneminde ailenin rolü ve önemi | İlgili kaynak |
12 | Ara sınav 2 | İlgili kaynak |
13 | Çeşitli ülkelerde okulöncesi eğitimin bugünkü durumu | İlgili kaynak |
14 | Çeşitli ülkelerde okulöncesi eğitimin bugünkü durumu | İlgili kaynak |
15 | Çeşitli ülkelerde okulöncesi eğitimin bugünkü durumu | İlgili kaynak |
16 | Dönem sonu sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 3 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 50 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 3 | 7 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 9 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 9 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|