| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi | SNF4131 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
| Asistan(lar)ı | Muhammet Fatih Doğan |
| Dersin Amacı | Dinin evrenselliği, dinlerin tanıtılması ve ilköğretim 4. ve 5. sınıf düzeyinde bu dersi verebilecek bilgi birikimine sahip öğretmen adaylarını yetiştirmek |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Temel kavramlar (din-kültür-ahlak) , Müslümanlığın temel ilkeleri, İslamiyet ve diğer dinler, ahlak-birey ve toplum ilişkisi, ilköğretim I. kademe 4-5. sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim programının incelenmesi (kazanım, içerik yöntem, v. b. ) . |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, din, kültür, ahlak kavramlarını tanımlar, bunların arasındaki ilişkileri açıklayabileceklerdir
- Öğrenciler, müslümanlığın temel ilkelerini açıklayabileceklerdir
- Öğrenciler, diğer dinlerin içeriği ve ilkeleri hakkında bilgi edinebileceklerdir
- Öğrenciler, ibadet özgürlüğünün önemi ile ilgili bilgi edineceklerdir
- Öğrenciler, farklı dinlere karşı hoşgörülü ve saygılı olmanın önemi hakkında bilgi edineceklerdir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Temel kavramlar (din-kültür-ahlak) | İlgili kaynak |
| 2 | Temel kavramlar (din-kültür-ahlak) | İlgili kaynak |
| 3 | Müslümanlığın temel ilkeleri | İlgili kaynak |
| 4 | Müslümanlığın temel ilkeleri | İlgili kaynak |
| 5 | İslamiyet ve diğer dinler | İlgili kaynak |
| 6 | İslamiyet ve diğer dinler | İlgili kaynak |
| 7 | Ahlak-birey ve toplum ilişkisi | İlgili kaynak |
| 8 | Arasınav | İlgili kaynak |
| 9 | Ahlak-birey ve toplum ilişkisi | İlgili kaynak |
| 10 | İlköğretim I. kademe 4-5. sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim programının incelenmesi (kazanım, içerik yöntem, v. b. ) | İlgili kaynak |
| 11 | İlköğretim I. kademe 4-5. sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim programının incelenmesi (kazanım, içerik yöntem, v. b. ) | İlgili kaynak |
| 12 | Ara sınav 2 | İlgili kaynak |
| 13 | İlköğretim I. kademe 4-5. sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim programının incelenmesi (kazanım, içerik yöntem, v. b. ) | İlgili kaynak |
| 14 | İlköğretim I. kademe 4-5. sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim programının incelenmesi (kazanım, içerik yöntem, v. b. ) | İlgili kaynak |
| 15 | İlköğretim I. kademe 4-5. sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim programının incelenmesi (kazanım, içerik yöntem, v. b. ) | İlgili kaynak |
| 16 | Dönem sonu sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 20 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 1 | 20 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 5 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 1 | 7 | |
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 8 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|