Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı | SNF4051 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Cevdet Şanlı |
Dersi Veren(ler) | Mustafa Yeşilyurt |
Asistan(lar)ı | Muhammet Fatih Doğan |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarına Cumhuriyet Döneminde Türk Edebiyatının gelişimi hakkında bilgiler sunarak, bu dönemde yazılan eserleri okuma fırsatı tanıtmaktır. Bu dönemde yazılan eserler incelenmesi de bu dersin amaçları arasındadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatının gelişimi, Cumhuriyet dönemine ait Türk Edebiyatı eserlerinin incelenmesi, başlıca yazınsal türler; bu türlere ilişkin öğretici örnekler üzerinde incelemeler; Türkiye ve diğer Türk Cumhuriyetlerinden yazınsal türlere ait örnekler, metin çözümlemesi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, edebiyat, sanat kavramlarını algılayabileceklerdir.Sanatın ne olduğunu, estetik hazzın insan için önemini anladıktan sonra bir güzel sanat şubesi olan edebiyatın insan için taşıdığı anlamı kavrayabileceklerdir.
- Öğrenciler, Cumhuriyet dönemini hazırlayan şartları ve bu dönem edebiyatının oluşumuna etkilerini öğrenebileceklerdir. Cumhuriyet döneminin hangi siyasî, sosyal ve kültürel şartlar içinde oluştuğunu öğrenip, tartışabileceklerdir.
- Öğrenciler, Cumhuriyet dönemi edebiyatını etkileyen önceki dönemleri kavrayabileceklerdir.
- Öğrenciler, Cumhuriyet dönemi şiirini öğrenme, anlama ve bu şiirlerden hareketle edebî zevk geliştirebileceklerdir. Cumhuriyet dönemi şiirini, şairlerini tanıyarak bu konuda bir kanaat edinebileceklerdir. Ayrıca şiirleri okuyup anlayarak onlardan kendi fikir ve his dünyalarının gelişimleri için fayd
- Öğrenciler, Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatının öncesi ve sonrasındaki değişiklikler hakkında bilgi edineceklerdir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1923 Öncesi Türk edebiyatı: Siyasi ve edebi atmosfer. | İlgili kaynak |
2 | Cumhuriyetin ilk yıllarında edebiyat | İlgili kaynak |
3 | Devrimler ve edebiyata etkileri. | İlgili kaynak |
4 | Şekil ve temaların değişimi. | İlgili kaynak |
5 | Muhtevanın değişmesi. | İlgili kaynak |
6 | Memleket edebiyatı ve Anadolu. | İlgili kaynak |
7 | Romantik ve idealist edebiyat. | İlgili kaynak |
8 | Arasınav | İlgili kaynak |
9 | Realist eğilimler. | İlgili kaynak |
10 | Sanat sanat içindir anlayışı. | İlgili kaynak |
11 | Garip hareketi: Siyasi ve edebi fikirleri. | İlgili kaynak |
12 | Ara sınav 2 | İlgili kaynak |
13 | Marksist edebiyat. | İlgili kaynak |
14 | Günümüz Türk edebiyatı. | İlgili kaynak |
15 | Genel değerlendirme. | İlgili kaynak |
16 | Dönem sonu sınavı | İlgili kaynak |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 20 |
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 2 | 10 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Final | 1 | 50 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 6 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 7 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 8 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|