Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Birleştirilmiş Sınıflarda ÖğretimSNF401223200
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSınıf Eğitimi
Dersin KoordinatörüMuhammet Fatih Doğan
Dersi Veren(ler)Mustafa Yeşilyurt
Asistan(lar)ıMuhammet Fatih Doğan
Dersin AmacıBirleştirilmiş sınıflarda Milli Eğitim Bakanlığının mevcut programlarının nasıl uygulanacağını öğrenmek. Birleştirilmiş sınıflarla ilgili ilke, kavram, olgular v. b. öğrenmek. Birleştirilmiş sınıflarda karşılaşılan sorunlarla başa çıkmayı öğrenmek. Birleştirilmiş sınıfların nasıl oluşturulacağını bilmek. Birleştirilmiş sınıflarla ilgili yöntem ve teknikleri öğrenmek. Birleştirilmiş sınıflarla ilgili planlamayı öğrenmek. Birleştirilmiş sınıflarda mihver derslerle ifade ve beceri derslerinin hazırlık ve uygulamasını öğrenmek. Birleştirilmiş sınıflarda öğrencilerin mihver derslerle, ifade ve beceri derslerindeki kazanımlarını değerlendirmesini öğrenmek.
Dersin İçeriğiBirleştirilmiş sınıf kavramı; birleştirilmiş sınıfları ortaya çıkaran nedenler; öğretim programı yapısı; 1, 2, 3, 4 öğretmenli birleştirilmiş sınıflar; yıl ünitesi kavramı ve özellikleri (A devresi 1. 2. 3. yıl üniteleri; B devresi 1. 2. yıl üniteleri) ; öğretme-öğrenme sürecinin planlanması (yıllık, ünite ve günlük planlar) ; öğretim yöntem ve teknikleri; birleştirilmiş sınıflarda ölçme ve değerlendirme; birleştirilmiş sınıf yöntemi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Erdem, A.R. 2006; Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim, Anı Yayınları, Ankara Başar, H. 1994; Sınıf Yönetimi, Pegem Yayınları, Ankara
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, birleştirilmiş sınıflarda Milli Eğitim Bakanlığının mevcut programlarının nasıl uygulanacağını kavrayabileceklerdir
  2. Öğrenciler, birleştirilmiş sınıflarda karşılaşılan sorunlarla başa çıkmayı öğrenebileceklerdir
  3. Öğrenciler, birleştirilmiş sınıfların nasıl oluşturulacağını bileceklerdir
  4. Öğrenciler, birleştirilmiş sınıflarla ilgili öğretim yöntem ve tekniklerini öğreneceklerdir
  5. Öğrenciler, birleştirilmiş sınıf yönetimi hakkında bilgi edineceklerdir

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Birleştirilmiş sınıf kavramıİlgili kaynak
2Birleştirilmiş sınıfları ortaya çıkaran nedenlerİlgili kaynak
3Öğretim programı yapısıİlgili kaynak
41, 2, 3, 4 öğretmenli birleştirilmiş sınıflarİlgili kaynak
5Yıl ünitesi kavramı ve özellikleriİlgili kaynak
6Öğretme-öğrenme sürecinin planlanmasıİlgili kaynak
7Yıllık, ünite ve günlük planlarİlgili kaynak
8Arasınavİlgili kaynak
9Öğretim yöntem ve teknikleriİlgili kaynak
10Öğretim yöntem ve teknikleriİlgili kaynak
11Birleştirilmiş sınıflarda ölçme ve değerlendirmeİlgili kaynak
12Ara sınav 2İlgili kaynak
13Birleştirilmiş sınıf yöntemiİlgili kaynak
14Birleştirilmiş sınıf yöntemiİlgili kaynak
15Birleştirilmiş sınıflarda öğretmenin görevleriİlgili kaynak
16Dönem sonu sınavıİlgili kaynak

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev320
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar230
Final150
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati162
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev37
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)28
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)18
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok