Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Görsel MatematikIMO307123200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı
Seçmeli @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik Birimİlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı
Dersin KoordinatörüHasan Ünal
Dersi Veren(ler)Hasan Ünal
Asistan(lar)ıZehra Taşpınar
Dersin AmacıDerste üç ana tema üzerinde duruluyor, görsel matematiksel ispat öğeleri tanıtılmaktadır. 1. Matematiksel ifadelerin anlamı - varoluşsal / evrensel; 2. matematiksel ifadelerin geçerliliği belirlenmesinde örneklerin rolleri. 3. Çeşitli şekillerde ve doğrudan (tümdengelim) kanıtı dahil matematiksel deliller, yöntemleri; bitkinlik kanıtı; dolaylı ispat (çelişki veya ergi tarafından); tümevarım; ters örnekler tarafından çürütmek. Bu probleme dayalı bir derstir. Dersler onlara anlamlı ve onların aşina olduğumuz matematiksel konularda esas olan deliller yaparken öğrencilerin ilgisini çekecek etkinlikler etrafında yapılandırılmıştır.
Dersin İçeriğiMatematiğin farklı konularındaki çeşitli teoremlerin görsel ispatları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Nelson, R. B. (1993). Proofs without words. MAA.
  • Proofs without Words II: More Exercises in Visual Thinking. The Mathematical Associationof America, Washington D.C. (2000), x 142 pp.
  • Math Made Visual: Creating Images for Understanding Mathematics (with ClaudiAlsina). The Mathematical Association of America, Washington D.C. (2006),xvi 174 pp.
  • Charming Proofs: A Journey Into Elegant Mathematics (with Claudi Alsina). TheMathematical Association of America, Washington D.C. (2010), xxiv 295 pp.
  • When Less is More: Visualizing Basic Inequalities (with Claudi Alsina). The Mathematical Association of America, Washington D.C. (2009), xix 183 pp.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenci elementer sayılar teorisi, geometri, temel kombinatorik alınan matematiksel ifadeleri kanıtlamak için çeşitli yöntemleri uygular.
  2. Öğrenci doğru ve tutarlı bir şekilde ispat yapar.
  3. Öğrenci ispatların geçerliliğini değerlendirir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Görsel Ispatlara girişDers Kitabı (İlgili bölüm)
2PWWs CebirDers Kitabı (İlgili bölüm)
3PWWs CebirDers Kitabı (İlgili bölüm)
4PWWs CebirDers Kitabı (İlgili bölüm)
5PWWs CebirDers Kitabı (İlgili bölüm)
6PWWs AnalizDers Kitabı (İlgili bölüm)
7PWWs AnalizDers Kitabı (İlgili bölüm)
8VizeNA
9PWWs AnalizDers Kitabı (İlgili bölüm)
10PWWs AnalizDers Kitabı (İlgili bölüm)
11PWWs AnalizDers Kitabı (İlgili bölüm)
12PWWs TrigonometriDers Kitabı (İlgili bölüm)
13PWWs TrigonometriDers Kitabı (İlgili bölüm)
14PWWs TrigonometriDers Kitabı (İlgili bölüm)
15PWWs TrigonometriDers Kitabı (İlgili bölüm)
16FinalN/A

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım1410
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev635
Sunum/Jüri
Projeler220
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar110
Final125
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati162
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması162
Derse Özgü Staj
Ödev63
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler24
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)13
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)14
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok